Alla inlägg under april 2010

Av Madelene - 12 april 2010 20:02

Idag var det dags att ta sig i kragen igen för jobb veckan började.. Har varit lite seg i huvudet men allt har gått bra ändå.. Det blev lite släng hit och dit för jag var tvungen att lämmna in lappar till försäkringskassan, men allt går bara man vill.. Efter det hämtade jag upp min snälla mamma och vi åkte och handlade mat.. När vi kom hem så lagade vi mat åt och sedan sjutsade jag min mamma till bussen eftersom båda börjar jobba tidigt imorgon bitti.. Jag är så himla glad att jag har en sådan snäll och bra mmama hon är underbar.. Skönt det ska bli med tisdag tycker dagarna går rätt snabbt ändå och jag längtar som as till torsdag för då kommer Elin en snabb sväng till Visby   .. Så då ska jag försöka hinna träffa henne ska bli så himla kul och sen har jag även min kompis Matilda här på ön just nu.. Så på fredag ska jag försöka fixa en liten fest för att hon är här, det ska bli spännande att se hur det blir..    




  

Av Madelene - 7 april 2010 22:03

Dagen har gjort att man känt tidspress men det är rätt skönt tycker jag.. Jag jobbade till 16.00 som vanligt sen var det hem och damma å göra rent för fåglarna.. Jag hatar att ha det skitigt hemma och just nu så känns det som det verkligen är dags att städa.. Så imorgon ska jag ta mig i kragen och tvätta och städa och om jag hinner så tänkte jag göra något kul.. Jag sitter och funderar på vad man ska laga för smaskigt i helgen.. Funderade på potatisgratänk och fläskfile med sallad sen tända lite ljus dricka ett glas vitt till maten och bara njuta av tillvaron.. Just nu har jag ju inga planer för helgen förutom en och det är att jag ska träffa Mr X som jag saknar.. Det tråkigaste med veckorna är att man inte hinner att träffas   .. Men och andra sidan så hinner längta mycket och njuter mer dom små stunderna man träffs.. Nu är min plan att se på Tru Blood och sen sova så man är pigg imorgon, kan inte fatta att det redan är torsdag men känns bra att det flyter på..   


  

Av Madelene - 6 april 2010 17:58

Första dagen på jobbet var idag känns super att få jobba och ha något att göra.. Den enda nackdelen är att man hinner med mycket mindre saker och allt måste planeras.. Dagens kom ihåg är att boka tvättid och tänka ut något spännande man kan göra i helgen.. Just nu känner jag mig så lycklig för att jag har fått jobb, har så underbara kompisar och en härlig familj.. Tänk att livet kan kännas så nere och man tänker att inget bra någonsin kan hända, men en dag vänder allt och då tänker man att det finns så många bra saker man kan glädjas åt..

Ska jag vara helt ärlig trodde jag inte den första dagen på jobbet kunde vara så här bra som den blev.. Alla som jag jobbar med är jätte snälla och trevliga, jag tror jag kommer trivas jätte bra   .. Imorgon måste jag verkligen försöka börja städa lägenheten så det kan bli snyggt till helgens bravader.. Som om det inte vore nog med allt bra som hänt på sistone så tror jag att jag börjar tycka om någon  .. Och det känns bra för jag trivs så bra med personen redan nu och hoppas på att det ska fortsätta att kännas så här bra.. 

Just nu håller jag på och lagar smarrig pastasås och makaroner ibland är även det simpla gott.. Nu återstår bara att duscha, äta, kolla om det är något bra på tv ikväll, ringa en av mina bästa kompisar som heter Elin som är på praktik ute på sjön just nu och sist men inte minst tänker jag drömma om min prins   .. 

Bäst jag sätter igång så jag kan bli klar någon gång..   

                 Här är Elin och jag... Längtar tills hon kommer hem igen         

Av Madelene - 5 april 2010 23:32

Nu är redan påsk helgen slut det går alltid så fort.. Men man har hunnit med endel ändå.. Jag har varit på fest hos min polare Linus i fredags och på lördagen var jag med lite andra kompisar.. Påsken har varit kärleksfull och mysig, en riktig superhelg  . Imorgon ska jag börja jobba och egentligen känns det som jag borde lagt mig men jag är så himla pigg.. Jag hoppas det kommer gå bra att jobba imorgon och att man kommer trivas..

Nu ska jag ringa en speciell person   och sen försöka sova..

  

Av Madelene - 1 april 2010 23:49

Just nu känns det så himla bra senaste tiden har det varit mycket så jag har inte orkat blogga eller haft ork till att göra så mycket över huvud taget.. Igår hadde jag en jätte mysig kväll med mr x känns så skönt att ha någon som man kommer så bra överens med.. Igår fick jag också det glädjande beskedet om att jag har jobb från och med tisdag till 25 September.. Känns helt underbart att slippa arbetsförmedlingen och socialen ett bra tag.. Idag stog det shopping på schemat jag hittade ett par jätte snygga byxor som satt perfekt, en svart tunika med puffärmar och ett nytt vitt diadem med en liten rosett på.. Imorgon så ska jag köra bil ut till mamma och fira henne för hon har fyllt år, hennes födelsedagspresent för i år fick bli en bailéys med kaffe smak eftersom jag anser att någon liten njutning måste man unna sig ibland :).. Jag hoppas nu helgen blir lika bra och mysig som jag tror att den kommer att bli.. Så jag hoppas en viss person ska höra av sig och vilja hitta på något som vi halft bestämde idag.. Men en sak är säker i helgen tänker jag fira att jag fått jobb och inviga mitt UNO spel som jag köpt idag.. Hoppas alla får en toppen påsk   



  

Presentation


Följ med i min vardag på gott och ont. Genom det bra och dåliga stunderna i livet.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards