Alla inlägg under mars 2012

Av Madelene - 27 mars 2012 23:38

Oj vad tiden har gått snabbt fattar inte hur det redan kunde bli tisdag bara så där. Har helt glömt bort att blogga sen förra veckan och helgen blev så fullspäckad så det blev inte så mycket gjort. 

Var en helt underbar helg med massor av trevligt folk att umgås med och mycket skoj som hände.

På fredagen var jag en gammal klasskompis som heter Yvonne och min kompis Sara ute på munken, även om det var lite folk så hade vi jätte kul och dansade hela kvällen. På lördagen var det fullt upp och på kvällen så var det dags för Linus stora 30års fest. Det blev en riktig succe med mycket drag, dans och alla hade jätte kul. Till och med på krogen hade vi kul och själklart slank det ner någon tequila som vanligt när vi är ute och firar ordentligt  .

Söndagen blev tung men måndagen perfekt eftersom det var dags att dra igång med träningen igen. Alltid härligt att starta veckan med Bodyjam som både är utmanande och bra musik. 

Förra veckans bra inköp blev en väska, ben & jerrys oh my applepie och jordgubbar. Har dock inte hunnit smaka glassen men lovar att skriva vad jag tycker när jag gjort det.

En sak jag märkt under förra veckan var att när man säger att man ska ha en paus från killar och inte vill ha någon då helt plösligt så dyker hur många beundrare upp som möjligt. Inte för att man ska klaga men hur bra går det att hålla sig ifrån dom om dom finns där, hör av sig hela tiden och dessutom ser bra ut.

Men vill inte gå vidare än eftersom jag fortfarande tycker om någon annan. Dock så ska jag ut och äta med en kille som jag pratat med ett tag nu och som är hur trevlig som helst. Jag tänker det kan väl inte skada att lära känna någon ny. Men allt som har med känslor att göra tänker jag undvika ett tag till. Kram


Sweedish house mafias nya underbara låt Grayhound

Av Madelene - 21 mars 2012 23:59

Tänkte hinna mend att skriva ett sista litet inlägg för idag innan det är dags att gå och lägga sig.

Har varit lungt med bara lite små fix hemma och kollat på det avsnitt av karatefylla som jag missade i måndags.

Jag bara älskar det prgrammet det får mig alltid att skratta och känna mig gladare.

Och i morgon får jag ta igen det jag missat i kväll vill säga eterlyst och big brother. Jag missade allt som jag brukar se på tv i kväll eftersom jag valde att gå och träna lite det blev afrobeat vilket jag inte gått på ett tag.

Men det är alltid lika roligt och jag insåg i kväll att jag saknat att gå på det för jag blir så lugn av att gå på det och jag känner liksom ro i kroppen. Har även haft turen idag att få in pengarna för den här månaden på kontot det är bara bostadsbidraget som jag vääntar på som jag får på måndag. Men passade på att betala alla räkningarna idag så jag är av med det å vet hur mycket pengar jag har kvar.

Känns faktiskt som livet flyter på bra just nu och ser fram emot resten av veckan hoppas detn har mycket att ge, Det lär bli mycket träning åtminstone och till helgen ska jag unna mig något gott som belöning  

Här har ni lite bra musik och sov så gott alla. Kram


 

Av Madelene - 21 mars 2012 16:59

Vet inte hur jag ska gör för att hjälpa dig älskade vän, du har varit fångad i en dålig relation så himla länge och när du äntligen inser att du mår dåligt av att vara i den och bryter upp med honom så var jag så glad för din skull.

Du borde inte lyssna på hans kompis och honom som säger att han kan ändra sig och bli bättre, du borde inse att dom chanserna han fått och sumpat allt är bevis för att du gjort rätt. Jag hoppas att du inte släpper in honom i ditt liv igen för jag orkar inte se dig må dåligt och ha det hemsk längre. Det gör ont att se att någon kan behandla någon så illa och tro att han inte gör fel. Hoppas du väljer rätt och att du kan få må bättre vill se dig le och njuta av livet precis som alla andra gör. 

Kram

Av Madelene - 20 mars 2012 23:34

Hoppas och längtar efter att solen ska komma tillbaka så man kan få plocka fram vårjackan, gå promenader och njuta av dagarna mer. Vintern är inte min grej och snart är det över å värmen kommer förgylla livet.

Idag har det dock bara regnat och varit grått men regn kan också vara väldigt mysigt.

Skulle så gärna velat ha mer ork idag så jag hade kunnat träna i kväll men blev så sjukt trött så fick vara hemma och nöja mig med en mindre promenad i stället. Det har varit en lugn dag då jag varit ute hos mamma hela dagen och fikat med Åsa. Så himla härligt med lugna dagar och det behövs. försöker hitta inspiration till vad jag ska börja måla och är en bit på vägen nu men ska nog joba lite till med iden innan jag börjar måla på duk. För att må bättre har jag bestämt att jag ska börja skriva mer egna texter och måla för att bearbeta och må bättre. Givetvis så är ju musik även ett bra sätt att må bra och slappna av lite med. Har funderat dom senaste dagarna om det är värt att prova någon cd med havsljud eller liknande så man kanske kan få bukt med mina sov problem. Har ju ingen aning om det skulle finka men kan ju vara värt ett försök. Ska försöka hålla mig vaken och kolla skräckisen som går på showtime nu.

Hinner ju säkert med att skriva mer i morgon :).

Kram 

Av Madelene - 20 mars 2012 00:03

Har idag försökt planera veckan lite men inser att jag får nog fortsätta min panering i morgon för jag har varit alldeles för seg idag och inte riktigt orkat med vardagen nästan. Kan inte släppa tanken på att åka bort en stund eller flytta härifrån. Tror jag längtar bort extra mycket eftersom det hänt så mycket känslo mässigt och att jag varit på ön alldeles för länge. Att bo här är bra men jag känner att det går bara inte att vara här för länge för då mår man kasst.

Min mr big har skaffat tjej även fast han berättade att han tycker om mig. Fy fan för livet ibland och att man lyckas singla så fel sida av myntet hamnade uppåt. Vet inte hur jag ska lyckas komma över allt men vet ju att jag måste. 

Försöker att hålla mig så upptagen som möjligt för att slippa tänka men det funkar tyvärr inte.

I helgen så ska jag på den stora 30års festen och jag ska även äta middag och umgås med min underbara kompis innan.

Tror åtminstone att helgen kommer få mig att tänka på annat.

Hade jag haft pengar så hade jag åkt till sthlm och stöttat min kompis som har det jobbigt just nu. Men i stället så pratar vi mycket i telefonen och om ett par månader ska jag åka upp till henne ska bli så himla kul och avslappnande.

Tiden går ju ändå rätt snabbt så snart så är jag säkert hos henne å då ska jag få henne att tänka på anna, bara att prata om allt skoj vi ska hitta på brukar få oss på bättre humör.

Får se vad morgondagen har att ge eventuellt ska jag träffa mr big får väl se hur det ska gå.

Vet helt ärligt inte om det är en bra ide att umgås men han ville att vi skulle hålla kontakten och umgås.

Får väl se om jag kommer levande ur det här.

Kram

Av Madelene - 18 mars 2012 23:06

Denna helg har både bestått av vila och skoj. Fedagen har varit väldigt lugn jag var på Shebam och sedan bara hemma å slappade framför tvn. Vilket var skönt för jag var helt slut efter träningen på torsdagen å under helgen har jag haft tränings värk i magen vilket är jobbigt men ändå trevligt att man lyckats träna den lite också.

På lördagen så grillade jag för första gången för i år och det blev jätte gott, så även om det var lite väl kallt så var det definitivt värt det. Jag gjorde en annanspaj medans jag grillade och sedan slängde jag in potatisgratängen som jag förberett och fixade efterätten. En riktig lyx lördag kan man säga och det var härligt.

Eftersom min kompis fyllde 30år i går så valde han att ha en lite mindre fest så jag beslöt mig för att gå bort och vara med även om han ska ha den stora festen nästa helg. Man kan ju inte fira någon för mycket anser jag.

Och en sak som var jätte kul var att min kompis Elin kom in och var med utan henne hade kvällen blivit en katastrof. Man har alltid kul när hon är med vi vet hur man har kul helt enkelt och det behövdes igår. 

Hoppas inte folk ska vara så stela nästa helg men då får väl vi liva upp stämningen igen, allt blir ju vad man gör det till haha. Nej ska återgå till mitt samtal med mr big innan jag ska sova.

Kram


You cant stop me now håller helt med.

Av Madelene - 15 mars 2012 22:40

Har nog varit lite allmänt virrig idag kanske för att veckan gått snabbt och det har varit mycket att tänka på.

Hade tänkt träna nåstan varje dag innan helgen men så blev det inte. Ändå rätt skönt med lite vila emellan. Har varit ute och gått rätt mycket den här veckan eftersom det varit soligt å då tycker jag man får passa på. Känns så härligt med vår har varit så mycket bättre nu när solen tittat fram. Satt och åt lunch ute idag vid mitt bord å stolar som står utanför min dörr. Var så himla underbart att känna solen värma på benen även om detinte var så jätte varmt ute.

Annars har dagen bestått av tvätt och städning i lägenheten så jag kan ågna mig åt massor med roligt och slipper tänka på det. Har även rensat ur mitt barskåp lite och insåg att jag har 19 cider som snart går ut så jag måste dricka upp dom snart och köpa nya sen. Känner mig väldigt posetiv i kväll kan ju bero på att jag varit och tränat zumba och Functonal moves och är å ena sidan helt slut och trött men samtidigt gladare.

Tur att personalen på mitt gym är så snälla hade glömt kortet hemma men det gick att lösa ändå. Fattar inte hur jag kunde glömma det hemma på bordet och komma på det när jag nästan var framme vid träningscentret, men allt löste sig ju och jag fick träna dubbelpass utan problem.

Nu ska jag nog softa lite framför tvn innan det är dags att gå och lägga sig. Ska även försöka komma på om det är något jag behöver handla hem så jag kan handla det i morgon.

Kram



Min nya hårfäg I LOVE IT     

Av Madelene - 12 mars 2012 17:44

Har en hemlighet som jag inte kan säga, den gäller mig själv och vill inte blanda in någon annan i det.

Helgen har varit både bra och dålig har ju varit hur härligt som helst att umgås med familjen och vara med min brorsdotter. Lördagen har också varit kul och jobbig eftersom jag suttit och pratat om allt möjligt i 4 timmar när man borde haft kul. Är ju i och för sig skönt att reda ut allt vet dock inte hur jag ska bli av med känslorna och gå vidare. Jag tror jag skulle behöva ha en kille som kommer och sveper iväg en me storm  .

Antar att jag får försöka fokusera på mig själv nu å göra det bästa av alt som går. Det jobbigaste är saknaden av det man förlorat. Man kan liksom inte sluta tänka på honom och han finns fortfarande i mina drömmar.

Att veta att han fortfarande har känslor kvar och att få höra alla bra saker om sig själv är inte vad man vill höra när man blivit botvald. Jag anser att om man förtfarande har känslor för någon annan och vill ha den personen än varför blir man då ihop med någon annan. Jag kommer aldrig glömma honom och helt ärligt hoppas jag att jag kan få en ny chans en ärlig chans att visa vem jag är och hur bra vi skulle kunna ha det. Frågan är nu kommer man kunna våga ge någon annan chansen att finnas i ens liv. Får bli lungt singel liv för mig ett tag och börjar ju närma sig sommar å värme å så har man så mycket annat att tänka på. Kommer aldrig släppa drömmen  

Kram 


Så här känns det ibland. Super härlig låt

Presentation


Följ med i min vardag på gott och ont. Genom det bra och dåliga stunderna i livet.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards