Alla inlägg under april 2012

Av Madelene - 18 april 2012 18:06

Idag har jag dåligt med energi men jag har ändå lyckats damma å plocka undan lite hemma. 

Men ska ändå tvinga mig att gå och träna bara för att inte sitta hemma å bli försoffad eller något.

Har jag riktigt tur kanske jag får mer energi av att gå å träna och sedan så blir det ju även 2 härliga promenader som bara gör mig gott. I morgon så ska jag försöka att få lite mer fart å vara lite vettig. 

Får dessutom fika besök i morgon tror jag så då får jag ju hoppas på bra väder å mer energi.

Till helgen ska jag föröka sola å böi lite brunare. Så om nu våren kan komma igång på riktigt så man kan sätta sig ute å få lite solbränna. I år ska jag verkligen försöka få en fin solbränna i början av somaren så när jag åker i väg på summerburst festivalen så vill jag vara brun. 

Lite simpsons innan jag ska å träna. Kram

Av Madelene - 17 april 2012 19:10

Ja om 2 veckor så ska flytta in i en annan lägenhet å nu känns det verkligen som om allt närmar sig med stormsteg.

Så snart är det dags att t fram flyttkartonerna och packa ner sitt liv igen för att kunna packa upp det på nästa ställe. Det verkade väldigt mysigt och kan jag bara komma på en smart plan på hur jag ska möblera för att få plats med allt där så kommer det bli perfekt. Igår var jag med min kompis Anna hela eftermiddagen pch kvällen, vi valde att ha en riktig tjej dag. Vi gick på stan lite, solade solarium, åt kvälls mat ihop och sedan hade en kväll med tv och snack som blev i skönhetens tecken. Vi la ansiktsmasker fixade fötterna å händerna och målade naglarna. Så idag har jag kännt mig extra fräsch å fin  . Tycker egentligen att jag för sällan har en tjej kväll då man bara kan göra sig fin ta det lungt å prata om allt. En härlig kväll som jag verkligen behövde för att samla energi och orka lite mer.

Idag har jag umgåtts med min mamma och bara städat upp lite i lägenheten. Har varit skönt att bara ta det lungt fixa det som måste göras för att sedan gå ut på en härlig promenad.

Snart dags för en promenad och prata med den underbara som fångat mitt hjärta.

Men en lugn vecka och en lugn helg är tanken ska bli riktigt skönt.

Kram 

Av Madelene - 15 april 2012 16:05

Saknaden känns redan och man kan inte låta bli att drömma lite. Hade en underbar kväll i går med bio dejt å middag.

Han känns så underbar å han är så himla söt mot mig.

Kan liksom inte låta bli att falla för honom och vet inte hur jag ska göra för att behålla kontrollen.

Fina och underbara killar är svåra att hitta och rädslan för att förlora något när man känner att man hittat något bra är enorm. Förr kunde jag aldrig se framåt eller tänka mig att ge upp friheten under en längre period men det känns som att allt börjar förändras. Räsla är det enda som är nackdelen när man känner att kontrollen är borta och nya känslor som jag aldrig känt förut ploppar upp. Underbara kille jag träffat jag hoppas du stannar i mitt liv, har aldrig förut känt så som jag gör för dig. Dags att njuta av livet. Kram


Av Madelene - 10 april 2012 18:03

Tisdag fast kändes mer som en söndag inget som händer tråkigt väder. Vart tog det härliga vår vädret vägen egentligen.

Och det verkar ju tyvärr bli dåligt väder resten av veckan men jag hoppas att det är fel eller att nästa vecka ska bli bättre. Känns som om det skulle behövas något för att liva upp allt här nu.

Lite sol hade gjort susen så ma kan sitta ute få lite färg och njuta av livet. 

Denna tråkiga dag har bara bestått av massor med pappers fix och slappande. Idag har även min klänning jag beställt från nelly kommit och den satt bra. Nu måste jag bara fundera ut och komma ihåg att anmäla mig till min kusins bröllop om jag kan gå. Det är svårt när man inte vet hur ekonomin ser ut och hur man ska prioritera saker och ting.

Men ännu är det ju ett par dagar jag har på mig att fundera.

Kram

Av Madelene - 9 april 2012 22:58

Då var påsken slut och allt går tillbaka till det vanliga. Lördagen blev en lyckad kväll då jag var med Anna hela kvällen och hamnade även på efterfest hos henne. Men efter den hårda helgen har jag nu bestämt att det blir nyktert 1-2 helger framöver. Jag vill börja ta det lungt och fokusera på annat å har insett att jag måste börja ägna mer tid åt andra saker som är roliga och passa på att leva. Denna helg har varit trevlig för jag har lärt känna nya människor och haft roligt. 

Känns bra att ha varit med Anna hela helgen för då kan man prata om allt å skratta å ha kul. En riktigt bra kompis och jag är så himla glad att jag har henne. 

Idag har varit en seg dag hade liksom hoppats att det skulle gå någon bra film på tvn men tyvärr hittade jag inget. Eftersom jag hade en hemsk mardröm i morser så var jag jätte trött för att ajg sovit sämre än vanligt så jag har varit på soffan inlindad i täcket största delen av dagen. Motivationen har varit låg men det får de bli ändring på i morgon. 

Men i kväll har jag ändå varit på bodyjam passet vilket var jätte kul som vanligt. Känns som att stegen börjar sätta sig och man kan allt mycket bättre. Får se om jag kommer på något vettigt i morgon eller ej  -

Kram 

Av Madelene - 7 april 2012 18:24

Äntligen lördag och tyvärr snö ute. Hade ju hoppats på bra och härligt vår väder under helgen men så blev det inte.

Har haft en fredag full med funderingar och skoj. Jag har umgåtts med min underbara vän Anna och vi satt först hemma och hade trevligt och sedan gick vi ut och kollade in folket. Det var lite klent med folk men ändå många trevliga och ett par stycken som vi känner och pratade med lite. En väldigt lyckad kväll och det var härligt att umgås med Anna för vi har alltid så roligt ihop. Idag har jag varit på påsk middag med familjen vilket har varit jätte trevligt.

Mycket godsaker och även maten var god, gillar ju inte påsk mat men dom hade gjort special mat till mig så då fick jag något jag gillade. I kväll ska jag vara med Anna igen och vi har inte helt bästämt vad vi ska hitta på för bus men något skoj lär det bli. Känns som om klockan går så hijmla snabbt så ligger lite efter med allt jag ska hinna med, men bara att hoppas på att man hinner allt ändå. Saknar någon lite extra mycket idag även om vi pratat en snabbis i telefon men att vänta å ta det lungt är bra. Bättre att vara säker på vad man vill när man väl ger sig in i något seriöst.

Saknar att krama och kyssa honom så längtar tills nästa gång vi ses. Nej dags att fixa det som ska göras.

Glad påsk alla Kram 

Av Madelene - 5 april 2012 10:58

Idag så blev det att gå upp tidigt och tvätta kände mig dock jätte seg. Men efter lite frukost och städning av lägenheten så kännr jag mig pigg. Frågan är ju bara vad man ska hitta på när jag väl är klar med allt här hemma. Vid 17.20 är det zumba som gäller och sedan kanske ett pass till efter om jag orkar.

Det är ju hur härligt väder som helst idag så kanske man borde ta en promenad och gå ner på stan en sväng efter lunch när man gjort sig lite vår fin. Då kan jag passa på att gå in på systemet och köpa en briska som jag gett bort och ett par nya vårskor för mina har pajat. Funderar på om det är värt att fira påsk eftersom jag inte gillar påsk mat, det är ju jätte trevligt att umgås med familjen med maten avstår jag gärna. 

Eftersom det är påsk nu så blir det att gå upp tidigt i morgon och träna men ska bli härligt att starta dagen med träning för att sedan ha hela dagen på sig att göra sig fin å ta ha lyxig fredag.

Time to do some planning.

Kram

Av Madelene - 4 april 2012 23:43

Har haft en helt underbar tisdag kväll och onsdag morgon med trevligt sällskap.

Ibland är det när man tror att allt är som värst som det händer något bra. Hoppas att äntligen ödet kan ha med sig något bra till mig och att jag kan få njuta av livets bästa. 

Den trygghet och glädje jag känner nu är helt underbart. Men jag måste försöka hitta distans till allt gör det känns som om jag håller på att falla för honom. Jag som annars inte tycker om någon eller vill släppa in någon i mitt liv men han har ändrat min syn på allt. Helt plötsligt känns allt möjligt och att drömmar faktiskt kan slå in.

Kommer bli tomt att sova själv nu ett tag framöver men har mycket att fundera över. Och nästa vecka så måste jag ha hunnit planera in en övveraskning  .

Känns som denna vecka går snabbt men inte mig emot för då innebär det att jag snart kan få träffa honom igen.

Igår gjorde jag en bra investering i en resväska så nu är jag redo för att åka bort. Har även lyckats hitta en klänning till min kusins bröllop. Känns som att alla livets pusselbitar börjar falla på plats och nu är det bara att le å vara glad.

Snart är sommaren här. Kram 


Snart får man bli brun och fin igen. Bilden är från 2010  

Presentation


Följ med i min vardag på gott och ont. Genom det bra och dåliga stunderna i livet.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards