Alla inlägg under oktober 2011

Av Madelene - 28 oktober 2011 11:48

Vilket himla bakslag jag fick igår då min bror fick ett brev där det stod att gotlandshem sagt upp våran lägenhet..

Vi har tidigare under våren diskuterat om jag inte kunde få skriva över den på mig eftersom jag varit skriven här i mer än 3 år, men dom bara krånglade.. På grund av att min brorsa skrivit sig i sthlm sedan ett litet tag tillbaka har vi nu bara lägenheten till den 31 januari.. Jag har börjat stress leta lägenhet och än så länge inte hittat något..

Många tårar har jag gråtit under det senaste dygnet både för flytten och rädslan över hur det ska gå men också för att jag känner att man inte alltid har stödet av sina kompisar som man skulle behöva sådant här händer..

Endel av mina kompisar har visat att dom finns och bryr sig medans det känns som endel inte förstår hur mycket man behöver stöd när allt nu rasat.. Känns som hela ens liv är upp och ner, alla vill väl ha en fast punkt och ett hem att komma hem till.. Den fasta punkten vet jag inte vart jag ska hitta eller hur jag ska lösa allt detta..

Försökte få tag på socialen idag där fick jag reda på att även deras lägnheter var det kö på och den var minst 3 månader just nu.. Skulle återkomma och få prata med någon på måndag, men just nu känns allt så hopplöst och det är svårt att hitta något posetivt med allt detta just nu..

Det enda jag kan göra nu är att leta vidare och hoppas att man hittar sitt nya hem.. Jag tänker under helgen umgås med dom som betyder mest för mig och ända fram tills jag hittat mitt nya hem å flyttat in så tänker jag bara ställa upp för dom som finns där för mig å njuta av mina underbara vänner samt min fantastiska familj..

Det är nu man inser hur mycket allt betyder för en..

Kram


 

Av Madelene - 26 oktober 2011 22:38

Yyyyeeeesss så känns det att äntligen ha lite ledigt, att få bestämma själv vad man vill å ska göra..

Har haft dåligt med ork sedan förra veckan å varit jätte trött därför så har jag helt glömt bort att blogga..

Denna vecka har vi höstlov och första delen av veckan har bara varit skolarbete och montering av mina ikea möbler..

Nu är det färdigt och möblerna är på plats.. Det gick snabbt och smidigt men ibland måste man nog också ge sig fan på det helt enkelt.. Sista veckan på praktiken var bra och alla var så himla snälla mot mig kommer sakna dom sen men ska dit i morgon å vara med när dom har öppet lite senare, tänkte att alltid lär man sig något nytt plus att jag måste hämta mitt papper med närvaro å vad dom tyckte om att ha mig där..

Denna vecka har kännts mer effektiv då jag både hunnit med skolarbetet, städat lägenheten, monterat möbler och få upp lite Halloween pynt till helgen.. Dock kommer jag nog bli tvungen att städa en gång till i helgen eftersom fåglarna är så bra på att stöka till det på golvet men det gör mig inget, gillar att ha det rent och fint omkring mig..

På lördag så ska jag ha fest hemma å jag hoppas att det kommer dyka upp lite folk så vi blir några.. Jag ska i morgon prova mina maskeraddräkter för att se vilken jag skulle kunna ha på lördagen, får väl anta att jag är nöjd med hur någon av dom ser ut på mig för jag tänker inte skaffa någon ny till denna helg..

Får hoppas att veckan har lite mer att ge än bara vara hemma men det verkar inte bättre.. Borde kanske börja på en packlista i slutet av veckan eftersom jag bara har en vecka kvar sedan så ska jag och kolla på Rihanna..

Är så sjukt peppad på att åka till Stockholm nu bara att anta att det håller i sig och kommer bli lika skoj som jag förväntar mig..

Kram


                       

                                    Älskar denna låt ser fram emot att få höra den om och om igen :)

Av Madelene - 18 oktober 2011 23:38

Ja mycket har det varit som jag skulle hinna med och jag har knappt hunnit med, frågan ör ju bara om jag kommer i håg allt i morgon när jag måste ha med mig massor.. Det har varit en lugn och trevlig dag på praktiken och det gick väldigt snabbt. Sedan var jag hemma en snabbis innan jag åkte å fikade med mamma och min storebror.. Han fyller år i morgon men vi firade idag eftersom det fanns mest tid..  Jag åt även kvällsmat där, det blev hemmagjord pizza som jag och mamma fixade riktigt gott blev det.. Det var riktigt kul och ska försöka få tid att hälsa på lite igen i helgen.. Nu när jag kom hem så har jag haft fullt upp med att ta hand om tvätten, fixa det sista till mina muffinsar och fixa mig i ordning inför morgondagen.. 

Är sjukt stressad nu så måste fixa det sista innan jag kan få sova.. Kram

Av Madelene - 17 oktober 2011 22:53

Så mycket snurrar i mitt huvud har nu fått min Rihanna biljett och fixat båtbiljetten.. Nu återstår att fixa någonstans att sova när jag är uppe, fixa vem som ska ta hand om mina fåglar och sedan har jag lite skolarbete som måste hinnas med innan.. På onsdag får jag också reda på hur det ska gå med en grej och beroende på vad svaret blir så måste jag ta ett stort beslut.. Hatar att ta stora beslut men kan inte undvika det hur länge som helst bara för det..

Dagarna har varit helt okej, verken bra eller dåliga och helgen var inte så rolig som jag hade hoppats.. Jag låg sjuk i 2 dagar och är fortfarande trött idag.. Jag försöker fokusera på allt roligt som kommer hända snart och det får mig att orka igenom det mesta.. Innan jag slocknar så måste jag leta reda på ett papper så jag vet vart jag har det, kommer behöva det så småning om.. Denna vecka tror jag kommer gå snabbt tyvärr, men jag hoppas att nästa vecka då jag har höstlov kommer bli roligt och att någon av mina kompisar ar lite tid över att umgås så det inte bara blir en vecka med hemma plugg.. 

Ska bli riktigt skönt att sova. Kram






 



Dessa dockor är så himla grymma, även om jag är för gammal för att äga dockor skulle jag vilja ha dom.. Tänk vilken cool inrednings detalj dessa skulle vara..  

Av Madelene - 12 oktober 2011 22:52

Då var tisdagen avklarad och jag har både varit på praktiken några timmar och sedan har jag varit på projekt möte.. Vi har idag bestämt lite mer angånde vårat projekt känns så himla spännande och ska bli kul att se resultatet när vi är färdiga.. Det flyter just nu på rätt bra och det känns som vi är rätt bra överens..

Vi satt idag redan och pratade om nästa klassfest å disskuterade lite angående det, jag kan säga att jag längtar redan även om förra festen blev lite vild och jag blev onykter.. Men det var vilt på ett roligt sätt..

Jag har idag tagit det stora beslutet att ändra lite i lägenheten och förnya lite, eftersom jag hittade billiga möbler på ike och dom har hemleverans till dörren.. Då kunde jag inte låta bli så nu ska det bli ett nytt sängbord och en ny mindre byrå så allt kan funka lite bättre ihop.. Jag har även flyttat om lite lampor och tänker köpa en ny att ha på mitt skrivbord.. Det är tråkigt att man har en liten lägenhet och man inte kan möblera om och fixa så mycket, men man får göra det lilla som går..

Efter praktiken och mötet så har jag varit på träning och jag känner mig riktigt mör å trött så det ska bli skönt att sova.. Måste fixa i ordning mig å sen sova har en lång dag framför mig i morgon med.. Men snart är det helg igen med massor av kompisar att umgås med å läsande i böckerna.. Kram


Så här känner jag vissa dagar...

Av Madelene - 11 oktober 2011 22:43

Äntligen är telefonen tillbaka dock har dom bara uppdaterat programvaran på telefone.. Nu är det bara att hoppas på att allt ska funka klokt utan massor med avbrott hela tiden.. Dagen har annars gått rätt så snabbt men har varit lugnt på praktiken idag också, så jag har fått skylta om lite och dammat av hyllorna..

Fick även gå in i den andra butiken där dom har massor med inrednings saker till hemmet.. Där fick jag hjälpa till att pris märka varor och packa upp dom.. Kul att få göra något annat och som tack för hjälpen fick jag ett doftljus som doftar underbarat.. När jag var inne i den affären så fick jag lite inrednings ideer till hemmet och nu tror jag att jag nog ska ändra om lite här hemma.. Ny lampa och nya kuddar ska jag skaffa och kanske även flytta om lite.. Jag älskar att få vara kreativ och piffa upp i hemmet tyvärr så har man väl inte alltid pengarna som krävs dock..

Jag har nu bestämt mig för att köpa ett skal till min mobil för att skydda den i fall jag tappar den så jag hoppas och tror att det kommer gå snabbt så jag har den senast till mitten av nästa vecka.. Veckan går snabbt och i mrogon är det redan onsdag, känns i och för sig rätt skönt för jag längtar efter att få sova ut och hinna med att läsa igenom böckerna så man slipper sitta med allt på lovet..

Kram

Av Madelene - 10 oktober 2011 23:53

Ja dag 1 avklarad på praktiken, det blev en lite mjukstart på veckan..

Jag fick idag vara med på en ansiktsbehandling vilket var väldigt intressant annars har jag bara fått städa förrådet flytta lite saker å hjälpt till inne i skoaffären som ligger i samma hus.. Träningen som jag skulle på idag blev inställd och i stället var det dance arobics vilket jag inte kände mig helt motiverad för så tog inte i så mycket som jag kunde gjort.. Jag hittade 2 par underbara skor nu i affären jag hjälpte till idag och jag har bestämt mig för att dom ena ska jag unna mig, fick pröva dom idag å så himla underbara å söta dom var så måste jag bara ha dom.. Sen att jag redan har så många skor spelar ingen roll haha.. Men har bestämt att det får bli min helg bonus i så fall, för då hinner jag gå in dom tills jag ska åka till Stockholm..

Min mobil jag lämnade i väg på lagning verkar vara på väg tillbaka sen vet jag inte om dom lyckats laga den gamla eller att jag får en nya, man hoppas ju på att det är en ny i så fall funderade jag på att skaffa skärmskydd och ett skal till den så den kan ha lite mer skydd eftersom jag är så klantig..

Nej måste leta lite på nätet har läxa kan man säga till på onsdag att hitta 5 recept och jag har bara hittat 3..

Kram

Av Madelene - 9 oktober 2011 22:02

Klassfesten i fredags var så himla kul, verkligen en suckse med god mat å en jätte bra stämning i klassen.. Jag och min klasskompis Hillevi förfestade med någon cider hemma hos mig sedan drog vi bort till Mia där klassfesten skulle vara.. Där fick vi välkomst drink och åt mat som vi hade med oss.. Det var som en enda stor buffe för alla hade tagit med sig varsin maträtt, snacks, dricka, efterätt eller liknande.. Det var jätte trevligt och tyvärr så gick tiden så fort.. Alla skulle dra på korgen men jag och Hillevi cyklade hem till min kompis som är hennes syrra och så satt vi där å snackade..

Efter krogen blev det efterfest och då kom det hem lite folk till mig vilket var jätte skoj men tyvärr så resulterade det självklart i att man fick sova lite eftersom jag var tvungen att tvätta på lördagen.. Hoppas vi snart kan ha klassfest igen ska nog försöka dra ihop något i november tänkte jag..

På lördagen lyckades jag försova mig och missade min tvättis men hade den enorma turen att jag kunde boka nästa eftersom den var ledig.. Förutom fredagen blev det en lugn helg och jag har typ bara slappat och tagit det lugnt..

I morgon börjar min praktik och jag känner mig lite nervös och orolig, man undrar ju om det kommer gå bra eftersom jag vill göra ett bra jobb..

Hoppas veckan kommer gå bra och snabbt :)..

Kram

Presentation


Följ med i min vardag på gott och ont. Genom det bra och dåliga stunderna i livet.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards