Alla inlägg under mars 2011

Av Madelene - 31 mars 2011 15:43

Sitter och väntar på att en bekant någon gång ska ge mig pengar för statyerna som gick sönder i vintras.. Fan känns som dom aldrig kommer dyka upp, är sjukt irreterande att inte kunna köpa nya.. Det känns så tomt utan dom i hyllan och jag hoppas att jag till nästa månad kan få in dom i hyllan igen..

Folk är inte så snabba när det inte gäller dom det är väl bara att inse.. För att hålla humöret uppe idag ser jag på The Cleveland show.. Jag har även städat klart lägenheten och fixat för fåglarna så dom ska klara sig nu när jag åker i kväll tills jag kommer tillbaka i morgon eftermiddag.. Det börjar dra ihop sig till träningen och jag är lite öm i dag i armarna men ska nog klara av Zumban ändå..

Känner mig lite låg på energi och inte på något vidare humör men hoppas det blir bättre.. Just nu är det bara så mycket gnäll om jag kan hjälpa till med det ena och det andra men helt ärligt pallar jag inte..

Kram  

Av Madelene - 30 mars 2011 23:23

Hann inte vila något innan träningen tyvärr för lagom när jag lagt mig så fick jag sms så då var det kört.. Men tack och lov orkade jag göra klok mat till kvällen och även pallra mig iväg till Bodypumpen.. Fan vad träningen var hård idag trodde inte jag skulle orka hela passet men det gjorde jag  .. Nu ligger jag med en värmekudde i sängen för att lindra smärtan jag känner i ryggen, då kanske man kan slippa träningsverken där i morgon åtminstone.. För i morgon är det ju zumba och det kan man ju inte missa.. Jag hoppas även mitt zumba spel till wii kan dyka upp till helgen så man kan få testa det, jag är as spänd på det.. Helgen verkar redan fullbokad för jag hade tänkt ta det lungt på fredag kväll och på lördag ska jag köra dubbla träningspass och sedan ner på stan och handla lite.. På kvällen ska min polare ut och jag har även blivit bjuden till Anna i helgen så jag får väl styra upp så jag hinner med båda.. Tror det kan bli en rolig helg men hade helt ärligt tänkt vara hemma på lördagen med.. Men man får offra sig när det gåller så bra kompisar.. Jag belönade mig själv med att åka och köpa 2 Ben & Jerry glass mm tänkte man kunde ha det till helgen om man är duktig med träningen så kan man ju belöna sig själv.. Dags att kolla kontot så man vet hur lite pengar man har kvar.. 

Kram



           

    Här är två av mina favoriter men ska jag vara helt ärlig är det svårt att välja

    när det gäller Ben & Jerrys glass sorter..    

Av Madelene - 30 mars 2011 10:28

Idag ringde dom från Telenor och ville sälja på mig något abonnemang och telefon.. Men den gick inte även om det var ett bra erbjudande så vill jag ha kvar Tele2 eftersom dom flesta jag känner har det och då kan man ringa billigare till sina kompisar och prata länge om man vill.. Jag har hunnit med tvätten idag och dammat hela lägenheten.. Men har noll energi nu och det beror nog på mina tabletter jag käkar just nu.. Man blir enormt trött och lite snurrig av dom men jag måste ju käka dom så det får man stå ut med.. Deklarationen dök upp idag så jag får väl sätta mig nu någon gång i april och fixa  det.. Tror nog att det bästa för mig just nu är att snabba mig med disken och det som ska göras så jag kan hinna vila lite innan träningen..

Kram  

Av Madelene - 29 mars 2011 21:38

Så himla skönt att denna dag snart är slut för allt har bara krånglat idag eller inte riktigt allt men mycket som tur är så har jag lyckats reda ut allt genom några samtal så nu väntar jag på att få tillbaka pengar för elen eftersom den blivit dubbelt in betalad och socialen hade gjort fel i mina papper så det har med blivit fixat idag..

Tyvärr gick det ju skit nere på lasarettet men det är ju nu bara att vänta på en ny lapp och hoppas på att det går bättre då.. Så 14kr minus idag för min del det är sånt som händer men när man inte har så mycket pengar suger det.. 

I morgon måste jag packa för jag ska åka ut till min mamma och vara där torsdag till fredag eftersom hon fyller år på fredagen.. Även dags att ta tag i tvätten och städa lägenheten innan jag drar på torsdag.. Kanske ska investera lite i ben & jerry glass så man har något gott hemma till helgerna när man bara är hemma och kollar film..

Får väl se vad dagen blir av antar jag..

Kram

Av Madelene - 29 mars 2011 14:49

Har varit en enormt seg dag jag ville inte gå upp ur ängen men fick tvinga mig.. 

Allt har tagit emot idag men hur som så lyckades jag ta mig till sjukhuset men fick ingen hjälp utan får vänta ännu längre på att som ska skicka ut en ny kallelse till mig.. Känns så surt när man väl tog sig dit och så fick jag gå hem i regn stänket vilket inte direkt var någon höjdare.. Men man får väl se det positivt jag har nu fått massor med telefon samtal gjorda så lite bättre känns det nu.. 

Dock pendlar mitt humör väldigt mycket nu och jag har mycket att jobba på med mig själv.. Någon gång måste det väl bli ordning på mig igen..

Jag borde nog försöka reda ut allt nu men jag har liksom ingen ork och jag vet helt ärligt inte om någon skulle förstå mig.. Att bli utbränd är både det värsta som hänt på länge och samtidigt det bästa.. Även om man blivit mindre tolerant, sämre humör och kräver mer av sin omgivning så har det medfört bra saker.. Man är tvungen att tänka mer på sig själv och fokusera på saker som får en att må bra..

Det är säkert jobbigt för omgivningen att man blivit som man är men å andra sidan är det väl meningen att vänner ska finnas när det är svårt med..

Jag tror och hoppas att mina vänner kan förstå när jag behöver ha någon där som lyssnar och orkar hänga med.. Men tyvärr är det nog inte så många som insett att ibland behöver jag ha någon som rycker med mig på äventyr, som är glad och har energi så man kan komma bort från vardags tristessen och koppla bort det tråkiga en stund.. Jag har alltid önskat jag hade en tvilling det hade varit toppen för när ingen annan förstår mig så hade alltid den funnits där..

För hur ska man orka vara glad och snäll hela tiden när man inte får så mycket tillbaka alla gånger och när man mår dåligt innombords..

Jag är bra på att ställa till det men har fått lära mig att bara man kan tänka sig in hur den andra känner, lyssna och få en förklaring så kan man lösa det mesta..

Men hur många tänker på den andra personen när man är arg??

Tror nog att dom flesta glömmer bort att säga saker.. Och vad som så ska man alltid vara ärlig för det håller längst..

Kram



 

Av Madelene - 28 mars 2011 23:35

Är lite nöjd med mig ändå för att jag dels tog mig upp tidigt och tränade Zumba 07.15 och gick på bodyjam passet i kväll.. Är dock helt slut nu vilket kan vara bra för då kanske man kan få sova klokt och slippa vakna klockan 3 på natten..

I morgon borde jag egentligen åka och röntga min fot så man kan få det överstökat så jag hoppas jag kan finna den energi jag behöver för att ta mig dit.. 

Får nog varva ner lite framför tvn, men först dags att borsta tänderna och tvätta ansiktet så man inte somnar i från det.. Dags att samla energi och jag får sparka mig i baken i morgon så man kan komma någon vart med livet..

Kram



                          

Av Madelene - 28 mars 2011 22:32

Att jag aldrig kan använda min hjärna först.. Jag borde tänkt på konsekvenserna av vad jag skrev på FB.. Tänkte inte på att så många kunde ta åt sig.. Jag känner liksom inte att mina kompisar finns där längre.. Kanske är det inbillning men alla är så insnöade på sitt eget att dom inte tänker på att någon annan kan komma i kläm eller kanske inte mår så bra.. Att jag är glad för det mesta innebär ju inte att jag också mår kasst ibland.. Nu har jag nått botten och allt blir bara värre..

Det jag skulle behöva är att någon bara fanns där bara ville umgås och få mig att sluta tänka på allt som får mig att må piss.. jag har gråtit i flera dagar nu och känner mig fortfarande kass.. Jag borde tänkt till när jag skrev men det känns som jag bara har mig själv och det är sanningen, kan inte hjälpa det..

Hoppas bara allt kommer vända snart, det sägs ju att ensam är stark men det här funkar inte.. Hur ska jag kunna dela med mig av hur jag mår när jag inte vet vem som orkar lyssna och kan orka med det..

Kram 

Av Madelene - 28 mars 2011 17:51

Så nu har jag fixat i led slingan för att få lite härligt ljus i barskåpet..

Tyvärr pratade jag i telefonen samtidigt så det blev inte riktigt som det skulle men ändå snyggt detta är resultatet..

Kram


                                                                Nu är det bara att fylla upp skåpet med dricka till sommarens fester   

Ovido - Quiz & Flashcards