Alla inlägg under november 2010

Av Madelene - 30 november 2010 16:48

Yes äntligen har jag renast ut det gamla och jag kan börja konsentrera mig på nuet..

Sitter och lyssnar på Petter och Veronica Maggio med Längesen, den är fin och jag gillar den även om den är sorglig..

Nu är mitt ex kläder borta från lägenheten och pengarna han var skyldig mig har jag fått tillbaka... Det enda jag kan tänka på nu är framtiden och Cookie som tagit mitt hjärta... Ju mer jag är ifrån dig ju mer tänker jag på dig, kan inte låta bli att sakna dig och vill ha dig här nu.. Jag funderar på om jag ska ringa men vill ju inte vara för på å andra sidan var det ett par dagar jag ringde och pratade med honom..

Är så sjukt rädd att jag ska lyckas sabba det bra vi har, för jag vet inte om jag skulle kunna förlåta mig då..

Nog grubblat om det jag ska ju försöka att inte tänka för mycket...

Igår så hittade jag ett jätte fint hårband när jag var på stan och även min fina adventsljustake med 3 änglar på.. Min ekonomi är ju inte så bra nu när man är arbetslös men någon liten grej måste man väl kunna unna sig..

Man ska glädjas åt dom små sakerna i livet :)

Kram


Av Madelene - 29 november 2010 09:04

Idag var det upp tidigt som gällde eftersom jag skulle lämna spike till Fredrik innan jag ska ner på stan och fixa.. Eftersom mina fåglar fått en bebis så måste jag idag fixa uppmatnings foder till den lille + att jag ska kolla på en advents stjärna till och kika runt lite på stan... Känns skönt att jag gick upp tidigt idag för ajg har hunnit med rätt mycket redan nu och hinner sitta här vid datorn en stund också innan jag ska iväg.. Kanske jag borde gå upp lite tidigare i fortsättningen med, men är nog inte så kul när man inte har så mycket att göra på dagarna förstås.. Känns så skönt att räkningarna är betalda nu med, det enda som är negativt är väl att man som vanligt inte har så mycket pengar kvar.. Men man börjar bli van att leva på 7200 är inte så kul direkt.. Nej dags att ta sig i kragen och fixa det sista innan man ska hämta mamma och dra på stan..

Kram



   Mina Kärleks fåglar Passoa och Midori... 

Av Madelene - 29 november 2010 00:02

Nu har det blivet en liten fågel bebis i buren.. Än så länge är den ju bara liten och råsa och inte så söt att se på.. Men ska bli jätte spännande och se hur fin den kommer att bli sen när den blir större å får sina fjädrar..

Hoppas nu bara att den överlever..

Kram

Av Madelene - 28 november 2010 15:33

Någon som är sugen på gratis spotify premium??

I så fall ska man gå in här http://www.gratispremium.com/?ref=737156.

Det enda man behöver göra är att gå med och bjuda in 3 kompisar så får man det...

Så det här är dagens tips för den som vill slippa reklamen på Spotify..

Kram

Av Madelene - 28 november 2010 01:57

Yes äntligen hemma i värmen igen.. Kom precis hem från min kompis Sara som jag varit och sett på film hos.. Spike och jag gick hem och självklart snöar det på som bara den just nu och blåser kallt... Men jag fick tänka på att det är säkert varmt och skönt när jag kommer hem och då slipper jag det här kalla, det brukar ju ändå gå rätt snabbt när man väl håller tempot uppe och har musik i öronen..

Filmerna vi såg i kväll var sådär och inget jag kommer se igen, men man måste ju testa sig fram så man hittar något bra...

Nu ska jag leta upp ett till täcke så jag slipper frysa i natt också och sen får det bli att glo lite tv tills man är lagom trött och kan sova...

Kram 

Av Madelene - 27 november 2010 17:22

Ikväll lagar jag klok middag även om jag egentligen inte orkar p.g.a förkylningen, men jag tänkte om jag ska bli frisk snart är det nog bäst jag lagar klok mat så kroppen kan fixa att bli frisk... Jag gör kalkon snitzel ris och champinjonsås med sallad till... Tror det kommer bli jätte gott   , och hoppas det snart är klart...

Efter maten så ska jag gå ut med Spike på en långpromenad och sen hem till min kompis Sara för vi ska kolla på film och snacka ikväll... Ska bli skönt med en lugn tjejkväll kan nog vara nyttigt...

Får se om hon hittar någon spännande eller bra film vi ska se...

Jag har packat ner godiset i väskan så nu är det bara käka och sen iväg då..

Om vi ser någon bra film så ska jag uppdatera er om det här sen..

Ha en super bra kväll alla

Kram 




  As god cider med mango och hallon...

Av Madelene - 27 november 2010 11:50

Jag är fortfarande förkyld och trött, min plan gick inte som jag tänkt mig när jag sa att jag skulle bli frisk till helgen.. Nej det är bara att glömma jag kommer nog tyvärr vara sjuk ett tag till för det här vägrar ge med sig...

Jag har ju även hand om Spike i helgen vilket är trevligt för då känner man sig inte ensam när man ligger och känner sig sjuk.. Så skönt med hundar dom gr så mycket kärlek och är ett väldigt bra sällskap, och ett plus är ju alla promenader man får varje dag   ... 

Det som jag gjorde igår var inte så himla mycket jag och Spike låg och slappade på dagen och sen så fick vi besök av Anders com kom med kakor, vi satt och kollade på en ny svens serie som jag av en slump lyckades sappa till... Den heter Våra vänners liv, jag fastnade direkt för den.. Går ju bara inte att undvika för den är charmig och gullig... Lite senare så Spelade vi wii med Mona och hennes pojkvän Seb och Emil som tittade förbi... Vi hade världens pingis turnering men körde även boxning, cyckel, bowling och frisbee golf... Med andra ord en väldigt trevlig fredag, är underbart när man har vänner som mina   ...

I torsdags kväll var nog bästa kvällen för mig den här veckan för dels så var det skräckis på showtime klockan 23 och sen så fick jag ett sött samtal som fick mig att bli glad och sova lite extra bra...

Måste hitta ett bra smeknamn på honom men just nu får han kallas cookie tills jag kommit på något bättre...

Cookie ringde mig och pratade en stund och jag funderade på vad han ville eftersom han inte brukar ringa så ofta, men tänkte jag pratar på som vanligt så kommer det väl fram.. Vi hade ett roligt samtal med många skratt och i slutet av samtalet så sa han jag ringde för att säga god natt och att du skulle dova så gott..

Då tänkte jag gud vad gulligt, visst har vi smsat och sagt sov gott innan men var så mysigt att han valde att ringa.. Jag kunde inte göra annat än att le samtidigt som jag önskade honom detsamma och avslutade samtalet...

Shit vad glad jag kände mig att han är så söt och gullig... Just nu känns det så himla bra och jag hoppas det fortsätter så här, hoppas jag kan hinna träffa honom snart igen för jag längtar och saknar honom så himla mycket just nu...

Kram 

Av Madelene - 25 november 2010 18:20

Dumma förkylning som vägrar ge upp det bara ligger i kroppen och gör att man känner sig trött och hängig.. Får knappt sakerna gjorda som jag borde fixa, och sover nästan hela dagen från och till.. Jag vill bara att det här ska vara över så man kan börja umgås med folk igen och få ett normalt och socialt liv igen...

Ikväll så ska jag behöva ge mig ut i snön som vi fått och det tar emot, kallt och halt usch jag gillar inte vintern speciellt mycket måste jag erkänna..

Senare kommer Johanna och Fredriks hund Spike hit för jag ska vara hundvakt åt honom hela helgen så det lär bli en lugn och stillsam helg..

Jag som har så svårt att bara sitta hemma och ta det lugnt, men lika bra att öva sig på att ta det lugnt antar jag.. Hoppas jag kan lyckas övertala någon att göra mig sällskap så det slipper bli så himla ensamt och trist..

Nu ska jag käka upp min glass innan det är dags att ge sig ut i det kalla..

Kram 

Ovido - Quiz & Flashcards