Alla inlägg under juli 2011

Av Madelene - 31 juli 2011 23:19

Det har blivit dåligt med bloggande denna vecka tyvärr eftersom min lillebror har bott här med 3 av sina kill kompisar så har det varit fullt upp varje dag och man har sovit bort mer än halva eftermiddagen.. I natt åkte dom hem och det känns trist och lugnt här redan.. Veckan har varit fylld med skratt, fest och mycket att göra vilket har varit härligt.. Nu är det bara att vänja sig vid lite lugnare tempo men dock finns det mycket att göra.. Det närmar sig med stora steg på onsdag fyller jag år och redan i morgon ska jag fira med familjen så dom flesta kan vara med.. 

I kväll har jag bakat muffins och nu är det bara några saker kvar att fixa men som jag måste göra i morgon.. Känns kul att det händer mycket nu men har lyckats blivit sjuk så orken finns typ inte.. Men eftersom jag är envis så ska jag nog se till att hinna med allt.. Men just nu sitter jag och drömmer mig bort för jag längtar tills jag kan åka till Stockholm och pausa lite, träffa folk och bara slappna av från allt..

Lika bra att fixa håret och försöka sova, kommer bli en lång dag i morgon.. 

Kram


Av Madelene - 27 juli 2011 19:48

Yapp nu har min lillebror och hans 3 kompisar kommit hit till Gotland och alla nor här hos mig.. Snacka om att lägenheten är lite kaos just nu men vad gör man inte för familjen.. I måndags var jag med min underbara kompis Tess och åt middag, kollade film, förlängde håret och snackade en massa så klart.. Alltid lika trevligt att umgås lite och med tanke på att jag skulle hämta min bror och dom den natten så är jag väldigt glad att jag hade sällskap för annars så hade jag väl tvär slocknat... Jag är jätte nöjd med mitt löshår och det passade verkligen kan nästan inte bli snyggare nu haha :).. Igår så var jag på födelsedags firning då en släkting fyller år där blev det smörgåstårta och trevligt.. Efter det så var det tillbaka till min boning och kolla läget, fixa sig och göra sig redo för fest helt enkelt.. Brorsans kompisar är jätte trevliga och snälla och man kan väl säg så här det som är förbjudet är alltid extra kul av någon anledning.. Det var en lyckad kväll i går med hemma fest och 2 av 3 bröder på plats och jag lånade en kram kompis så jag slapp sova själv.. 

Denna vecka verkar bli spännande med mycket på gång.. I kväll ska jag umgås med min kompis Sara dricka lite vin och om min lillebror inte hinner däcka så ska vi väl möta upp dom senare.. Fullspäckat hela veckan så jag hoppas att man kan hinna med att blogga för jag har märkt att det blir allt svårare att komma ihåg när det är mycket runt omkring.. Men uppdaterar så klart när något hänt eller lite i efterhand om jag är seg.. Ha en super bra kväll allihop.. Kram

   Så här blev resultatet :)..

Av Madelene - 23 juli 2011 18:05

Shit vad veckan gått fort alltså.. Ja redan lördag och veckan blev roligare än jag trodde.. I onsdags var jag ute och tog en cider med min bästa kompis Tess det var jätte trevligt och vi träffade 3 som var nere på semester här så vi bytte nummer och träffade dom igår och festade med dom.. I torsdags var jag ute en sväng med Anna. Kenta och Linus då var det även värledens åskväder.. Tror det kallas för åsk cell som drog in här och strömmen gick, man blev glad att slippa sitta själv hemma när det är sådant skit väder.. Både onsdagen och torsdagen var toppen och jag hann till och med me att göra klart 2 sorters biskvier så nu är det bara cupcakes kvar och tårtorna så klart.. Det är ju bara 11 dagar kvar tills jag fyller år och bra 2 dagar typ tills min lillebror dyker upp här på Gotland.. Igår var jag och firade min kompis som fyllde 29 han hade hyrt kvarterslokal och det var hyfsad musik och trevligt folk.. Lite senare blev det utgång och efterfest, natten var lång men väldigt rolig.. Har dock lärt mig en sak att man ska inte gå med själv när det är 2 killar det kan sluta galet och jag hann dra innan.. Man ska lita på sin magkänsla i alla lägen för då brukar det gå bra.. Nu ska jag pysa det verkar som det blir fest i kväll med så bäst att fixa det sista och höra av sig till folket.. 

Hoppas alla får en supertrevlig kväll.. Kram


En av mina absoluta party/favorit låtar..

Av Madelene - 20 juli 2011 01:07

Känns som denna vecka bara springer iväg.. Och idag var det äntligen dags för att se Axwell.. Det blev att dra sig upp ur sängen tidigt för att hinna fixa för fåglarna, göra sig i ordning och käka frukost.. Medans jag gjorde mig i ordning så drack jag en drink och sedan bar det av bort mot Tes där vi sat och drack lite till innan det var dags att gå ner.. Som tur var så var det ingen större kö när vi kom ner.. Mycket folk blev det och efter lite uppvärmning av Sebjak så klev Axwell på.. Helt magiskt och bra var det och man kan ju in te säga annat än att han se väldigt bra ut  ..

Definitivt en lyckad dag och när jag kom hem hade jag fått mitt csn bidrag till hösten beviljat så allt kändes på topp.. Veckan verkar springa i väg snabbt och i morgon är det dags att ta tag i tvätt och städningen igen känns som man alltid städar här hemma.. Nog dags att gå ut och leta fram något ätbart ur frysen och ta upp så man kan få mat någon dag till..

För er som inte sett Axwell live så kan jag säga att det typ bara är ett måste..

Kram


     

Av Madelene - 18 juli 2011 23:54

Ja en lugn dag blev det för min del med bara lite träning, cykel tur å bara filosoferat.. Tycker alla blivit så tråkiga det är ju sommar men ingen vill göra något.. Så himla tråkigt att folk inte kan vara lite spontana och hitta på något mer än på helgen.. Jag som vill ut och träffa nytt folk vara med om äventyr och njuta av värmen.. Nå i morgon blir det åtminstone lite skoj då jag ska ner på Kallis och Lyssna på Rebecka & Fiona och huvudnummret är så klart Axwell.. Har velat se honom länge och nu är det äntligen dags så jag hoppas det kommer bli drag.. 

6 Timmar musik ska bli sjukt nice och jag hoppas på strålande sol så klart.. Jag har redan bestämt vad jag ska ha på mig och det blir min vackra leopardklänning som är lång och tar med mig min jeansjacka att ha på armarna om det blir kallt.. 

Nu har jag äntligen bestämt vad jag ska ha för extentions och för hoppnings vis så dyker det upp till torsdag eller fredag så jag kan köpa hårfärg och få det i satt till helgen.. Hoppas på en toppen vecka med mycket att göra och roliga saker som händer.. Kommer tyvärr inte hinna uppdatera så mycket i morrn men ska försöka om jag får lite tid över.. Kram


 

Av Madelene - 18 juli 2011 12:34

Ja då var det första dagen av överklass och dyra inträden.. Själv har jag inte något emot alla som kommer ner denna vecka för att semestra i Visby eftersom jag tycker dom snyggaste killarna kommer denna vecka och även så är det bäst uppträdanden nu.. Har blivit så himla slö på att blogga men ska försöka skärpa till mig tänkte jag.. I fredags fick jag pröva min medeltidsklänning för första gången och nu på torsdag är det sista prövningen, den är jätte fin och ska bli kul att se hur det ser ut när den är helt färdig.. Senare på fredags kvällen så hämtade jag upp min polare Elin och så satt vi hemma hos mig och snackade och drack vin.. Vi hamnade först på Kalas och sedan på Kåken, tydligen så har vandrarhemmet fängelset en bar utanför nu helt klart nice att sitta där tyvärr så valde alla gäster dålig musik men sådant får man ju stå ut med ibland bara..  Helgen har varit full av funderingar och tankar det är nog bara sådana tider nu då man går igenom endel.. 

Jag har tack och lov äntligen lyckats lära mig min nya mobil, jag har skaffat en HTC Sensation och jag gillar den som as speciellt när man äntligen fattar lite mer av den.. Så från och med nu kanske man borde börja blogga i mobilen med eftersom jag har fri surf.. Nu ska jag ta och gå i duschen och klä på mig eftersom jag ska iväg och fika med min kompis Tess om ett tag..

Kram

Av Madelene - 14 juli 2011 01:17

Ja idag har jag äntligen bytt abonnemang till kompis surf så ska bli skoj att se om det var ett bra kap helt enkelt.. Jag tog även en ny telefon i samband med detta så jag hoppas att den kommer funka bra, min kompis har lovat mig en vit iphone men den är fortfarande låst eftersom jag inte vet när jag kan låsa upp den så passade jag på at ta en mobil nu så man inte sår där sen utan telefon.. Ska bli skönt att slippa min sony ericsson Satio för den har varit i golvet lite för många gånger tror jag.. Dock har den funkat utmärkt hela vägen och den har varit bra, men någon gång måste man byta upp sig och varför inte nu när man ändå är igång.. Jag har varit på möte under förmiddagen och där så vann jag även en tävling så jag fick en bok som heter Made in Gotland älskar att vinna men vet inte om jag nånsin kommer läsa boken kan jag säga.. Ena pappret som skulle lämnas har jag fixat och i morgon så lämnar jag det andra så man har det gjort till helgen.. CSN hade jag fått brev av så det skrev jag under och nu är det bara att vänta och se om dom beviljar mig studiestöd för min utbildning.. Men varför skulle dom inte, känns konstigt att tänka att man ska plugga Butikskommunikatör med miljömedvetenhet men det kommer vara bra att ha tror jag..

Har även hunnit handlat födelsedags present till Percy som ska fira den 22 juli så nu är det ur vägen och sedan har jag även varit och tränat Afro i kväll.. Man känner träningsverken i benen, ryggen och magen och det är verkligen en härlig känsla hoppas snart träningen ger resultat men får nog träna lite till först innan jag ser någon skillnad.. Fick reda på en bra nyhet idag och det är att nästa tisdag ska jag och kolla Axwell på Kallis med min kompis hon har fixat biljettr gratis till oss, fan det ska bli så sjukt kul att se honom live och självklart ska jag smuggla med mig kameran in så jag kan få ta lite bra bilder.. Ser fram emot det som fan nu kan knappt vänta.. Men mycket lär hända innan nästa vecka och det är väl bara att se vad som händer helt enkelt.. Har rätt mycket att göra i morgon det är städa, tvätta, frosta av frysen, lämna in papper, träna zumba och eventuellt gå på någon VIP grej på munken om jag hittar sällskap..

Glömde nästan säga att jag fyndat 2 navelsmycken idag och jag är jätte nöjd..

Dags att sova Kram


    

Av Madelene - 11 juli 2011 16:52

Efter denna helg känner jag mig mindre lycklig, allt blev så fel och den enda som verkligen lyssnar och förstår är min lillebror å han är tillbaka i Stockholm.. Det har varit en väldigt seg vecka förra veckan eftersom man sprang på föreläsningar hela veckan hann man knappt med något annat.. En vecka fylld med stress för min del vilket straffar sig som alltid.. Har känt mig helt slutkörd och hade knappt lust att gå ur sängen.. Helgen var både upp och ner det kunde varit mycket bättre och det känns som om denna sommar inte är lika bra som den förra var, men man kan ju alltid hoppas att det vänder sommaren är ju trots allt inte slut.. Nu i veckan måste jag lämna in papper, fixa mitt abonnemang och gå på tråkigt möte på onsdag..

Skulle behöva lite extra energi just nu eller något skoj som muntrar upp en..

Denna vecka blir det även lite mer träning och jag hoppas foten kommer palla men envis är jag ju så det bara måste gå..Kram  

Presentation


Följ med i min vardag på gott och ont. Genom det bra och dåliga stunderna i livet.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards