Alla inlägg under augusti 2011

Av Madelene - 31 augusti 2011 21:57

Man får alltid vänta på massor av saker i livet och vissa får man vänta längre på helt enkelt.. Ja tillexempel mina skolböcker, hitta den rätte, fixa lägenhet som man vill ha och komma på vad man egentligen vill jobba med, detta är saker jag väntar på..

Och jobbar på att fixa antar jag, vissa saker kan man ju inte påverka så mycket..

Det har varit en tuff dag men endå rolig då jag tog mig en liten shopping runda på stan.. Jag hittade Knästrumpor som kan vara toppen att ha på hösten och vintern, En kavaj, ett skärp och en mössa.. Jag var även på Systemblaget och handlade hem lite som tagit slut här hemma, lyckades till och med handla för mycket eftersom jag räknat fel sånt som händer ibland..

I skolan var det lite halv trögt idag men ändå intressant och i morgon ska vi bli indelande i grupper så jag antar att nu kommer alla uppgifter och läxor ramla på och mina böcker som ännu inte kommit.. Fan vill bara plugga som en idiot nu egentligen så man kan vara väl förberedd på proven och hinna få in allt i huvudet..

Just nu känner jag bara att jag vill göra något roligt eftersom vardagen typ bara består av massor med måsten och pluggande.. Men till helgen ska jag utnyttja tiden till max å hinna med så mycket skoj som möjligt, men får inte glömma att jag självklart måste ha sovmorgon och vila ut..

Funderar på att baka lite och ska nog även kolla om det finns första sesongen av glee å vampire diaries på hemmakväll.. Behöver lite bra underhållning på helgen och dom serierna tröttnar jag aldrig på, blir nog lite lösgodis med hem misstänker jag också.. Kram 

Av Madelene - 30 augusti 2011 22:08

Ibland förstår jag inte varför en kille undrar om man legat med någon sedan sist när man inte har någon relation alls nästan.. Hur killar kan sitta och berätta att dom ska iväg och sätta på en tjej.. Jag tror att sådan info vill man inte ha från en kille speciellt inte när man inte känner honom så bra.. Ibland undrar jag vad som försigår i hans huvud när han säger vissa saker och beter sig som han gör.. 

Jag fick en en sådan jobbig känsla idag den där känslan med att jag kände mig ensam och ledsen.. Ingen att prata med utan satt bara och funderade en massa..

Mina tankar snurrar rätt mycket idag, vet inte om det är för att sthlms resan närmar sig eller om det är för att jag vill bryta mitt mönster när det gäller killar men kan tydligen inte göra det.. Jag bode överge killar som är skit och satsa på sådana som är bra men varje gång så är det alltid det dåliga altenativet jag väljer och hoppar över det bra.. Jag undrar varför jag gör så, man ska ju lära av sina misstag.. Tror nog att det är för att jag har inte några förväntningar på en kille jag vet kanske inte är så bra så då blir jag inte så sårad men är rädd att den bra killen kan såra mig för att jag lägger in mer känslor där.. 

Nej dags att sluta fundera och plugga å sedan sova..

Kram

Av Madelene - 29 augusti 2011 19:34

Ja blixtrar och dundrar har det gjort nu i 2 dagar tycker det kan låta bli i natt blev jag väckt av att det small till helt plötsligt och nu mot kvällen har det också åskat och regnat sjukt mycket.. Jag orkade inte skriva något igår och jag kan säga att jag fortfarande är trött.. Bröllopet i lördags var jätte fint och trevligt, det blev många tårar och fina tal.. Man hann med att prata och umgås med alla och stämmningen var på topp.. Jag är så glad för deras skull att dom gift sig även om dom varit ihop i 9 1/2 år så är dom som nykära, man kan verkligen se gnistan mellan dom.. Så nu vet jag vad riktig kärlek är och jag hoppas att jag och alla andra kommer få uppleva det också.. Idag har jag varit i skolan och pluggat med Hillevi och har bara 1 kapitel kvar att läsa igenom innan jag får sova.. Jag har också agit mig ut till Hemse och varit vid mamma idag alltid lika trevligt att vara ute och hälsa på..

Nej nu måste jag läsa igenom det sista börjar bli så himla trött så annars hinner jag aldrig med det innan jag sover.. Kram

Av Madelene - 27 augusti 2011 14:42

Ja idag är det dags äntligen ska min bor Fredrik och Johanna gifta sig dom har varit ihop i 9 1/2 år så verkligen på tiden.. Klänningen och boleron fick jag in till Visby igår så jag är redo för dagens roliga händelse.. Sitter just nu och väntar på att Tess ska komma hit och hjälpa mig med snörningen i ryggen så klänningen slipper sitta löst.. Jag har i övrigt gjort mig klar nästan ska bara välja halsband, packa ner sakerna jag ska ha med mig och fixa till sminkningen tänkte jag..

Klockan 16.30 så börjar vigseln i domkyrkan och sedan ska vi ner på kalas och äta 3 rätters å ha kul hela kvällen.. Så himla spännande att träffa alla släktingar och folk som varit med under ens uppväxt.. Nej nu får jag nog skunda mig om jag ska hinna.. 

Vill säga stort grattis till Fredrik och Johanna som funnit varandra och jag önskar er all lycka i världen.. 

Hoppas alla får en underbar helg Kram

Av Madelene - 25 augusti 2011 22:47

Inte alls min dag idag alltså.. I skolan var det helt okej men när jag sedan ringde och kollade upp hur det kom sig att mina böcker inte dykt upp så visar det sig att dom försvunnit med posten.. Dom går inte att spåra vart dom tagit i vägen.. Så sjukt sur man blir och det enda jag kunde göra var att lägga en ny beställning och få lite rabatt, ja vad ska man göra måste ju ha mina böcker.. Tyvärr så kommer dom nog inte dyka upp innan jag måste ha dom vilket är på tisdag så jag måste undersöka om dom kan finnas att låna på skolans biblotek..

Annars idag så verkar min bolero som jag ska ha till bröllopet dyka upp i morgon om inte posten sabbar det också.. Min klänning kommer vara färdig i morgon så ska bli spännande att se resultatet och få in den  .. Jag ska även hämta ut mina svarta converse skor och umgås lite med min underbara kompis Elin under eftermiddagen i morrn.. På kvällen måste jag fixa mitt hår hos Tess och eventuellt blir det smörgåstårta hos henne.. Och om jag hinner ska jag möta upp Sara på kvällen för hon ville att jag skulle komma förbi hos hennes kille eftersom han ska ha fest..  Man får väl se vad man hinner helt enkelt men betala räkningarna tänker jag fixa åtminstone.. Jag har chattat med killen jag träffade i helgen och fan känns tomt redan nu, bara 2 veckor kvar sedan är jag uppe i Stockholm och kan träffa honom.. Känns nästan so om jag skulle vilja säga att om det blev något mellan oss så skulle jag inte fly som jag brukar.. Har aldrig haft speciellt mycket tur när det gäller kärlek och förhållanden.. Men jag förväntar mig inget och någon gång ska väl turen dyka upp hos mig med.. Jag är åtminstone inte ensam och jag behöver inte känna mig ful för jag vet att jag inte har svårt att hitta killar.. 

Konstigt nog samlar jag alla i Stockholm, vet inte om det är för att jag vill flytta dit kanske.. Nej nu ska jag varva ner lite och sluta tänka och sedan sova.. Kram  



   En låt som både får en att tänka på sommaren, snygga killar och är underbar att    dansa till..

Av Madelene - 24 augusti 2011 22:04

Ja inga böcker idag heller och dom verkar inte vara på väg hit även om dom är inlämnade på posten, så himla skumt och sjukt irreterande.. 

Idag hade jag den första kloka lektionen och det var jätte intressant det handlade om miljön och allt som kunde påverka den, olika typer av energi och liknande.. Jag kände för första gången att jag kanske valt rätt att söka in på utbildningen.. Får väl se om personlig försäljning är något intresant för det ska vi ha i morgon.. Annars idag har jag storstädat lägenheten så det är rent till helgen, eventuellt ska ju min lillebror och storasyster sova här under helgen.. På fredag kommer alla ner som ska vara med på bröllopet ska bli spännande och skoj att träffa alla.. I morgon ska jag träna zumba efter skolan och till Tess och fixa i mina slingor som åkte ur i lördags-söndags sen får man väl vara lite försiktig så man kan vara fin i helgen.. Såg precis på FB att den snyggaste bartendern jag någonsin sett går ut för sista kvällen på gotland nu.. Fan vad synd att man ska gå i skolan i morgon där försvann min chans att få prata med honom.. Man får väl hoppas att han kommer tillbaka hit så man får en ny chans att säga hej  ..   

Ja ibland får man ta sitt straff.. Kram

Av Madelene - 23 augusti 2011 22:19

Nu har redan andra dagen i skolan passerat och jag kan säga att det går trögt.. 

Jag pluggar Butikskommunikatör med miljömedvetenhet och kursen är klar den 16 december redan.. Än så länge har jag inte pratat med så ånga i klassen, det blir så himla jobbigt med så många nya människor på samma gång.. Jag antar att det löser sig under veckan för man släpper ju blygheten mer och mer, känns konstigt att säga att jag är blyg eftersom jag är så social och utåtriktad ibland.. 

Dom här två dagarna har varit information mest och idag har vi kört presentation av oss själva samt varit på lamm safari. Ja det kanske låter skumt men men är i en hage full med lamm sedan åt vi våran matsäck och blev bjudna på paj med vaniljsås.. Mina skolböcker har inte dykt upp och jag vet inte vem jag ska vara mest irriterad på Bokus som segat så mycket eller Posten som är så sjukt sega nu.. Antar att det altid är så när man väntar på något men jag tyckte jag beställt böckerna i lagom tid men uppenbarligen inte.. Ska man dock fokusera på det bar så har jag gjort första prövningen på min klänning jag ska ha på bröllopet och i morgon förmodligen så ska den prövas igen.. Eftersom tiden är knapp nu så hoppas jag givetvis på att den är klar redan på torsdag så jag slipper stressa mer än vanligt.. Hade nog behövt lite tips på frisyr jag ska ha men det får lösa sig helt enkelt samma dag.. Nu ska jag fixa naglarna och kolla film så man kan varva ner lite.. Kram

Av Madelene - 21 augusti 2011 21:52

Usch vad snabbt denna vecka gått man har ju knappt hunnit med allt.. Har glömt bort datorn och inte haft så mycket tid till att skriva..Tyvärr har inte mina skolböcker dykt upp och i morgon börjar jag.. Så första rasten jag har ska jag ringa till bokus och fråga varför det tar sådan himla tid.. Annars har det ändå gått lite framåt i veckan jag har tyvärr gjort av med lite mer pengar än jag tänkte men har både fixat skor och öronhängen till bröllopet nästa helg, lagat mitt halsband som gått sönder, köpt 2 nya klnningar att ha när jag åker till Stockholm, 2 nya linnen och 2 par öronhängen.. Jag är supernöjd det enda som ska fixas är att klänningarna ska läggas upp och det fixar jag i veckan tänkte jag.. Dock är inte min klänning jag ska ha på bröllopet klar än och den ska sys i veckan så jag hoppas sömmerskan är snabb nu när hon väntat så länge.. Jag hadde jätte skoj på kräftskivan och haft en riktig toppen helg.. Träffade en as snygg kille genom min kill kompis och honom jag träffat i helgen, och jag kan ju säga så här så sjukt bra sex har jag inte haft på länge.. Och jag trodde faktiskt inte jag skulle få uppeva denna spänning och hetta igen, vi hade helt enkelt rätt kemi.. Synd dock att han åkt hem till Stockholm igen men snart fär jag träffa honom igen är ju trots allt bara 2 1/2 vecka kvar.. MM längtar lite smått ska bli sjukt kul..

Tycker jag träffat as mycket killar på senaste dock har jag inte gjort något med nån av dom nästan men känns bra för själförtroendet.. Och kul att träffa nya människor sen får man ju se om man vill något mer än bara vara kompis med dom eller ej, man vet ju aldrig vart saker och ting kan leda..

Och det är tjusningen med det också att det kan bli underbart eller bara kasst, antingen hittar man kärleken, en kk eller en riktigt bra vän..

Dags att kolla klart filmen och käka upp glassen i morgon blir en dag full med nya människor och pluggande.. Kram


 Se och njut :)

Ovido - Quiz & Flashcards