Alla inlägg under februari 2012

Av Madelene - 27 februari 2012 18:27

Tillbaka till veckodagarna igen och idag känns ändå rätt så bra för att jag har fått in mina pengar så nu är det bara att vänta tills Torsdag då alla räkningar dragits så man vet det lilla man får över.

Helgen blev som jag misstänkte att jag gick på födelsedagsfesten det var helt okej men inte jätte kul hade det inte varit för min kompis Sara så hade jag nog dragit snabbare. Tjejer är ju som dom är och inte alltid så trevliga mot nya tjejer hatar denna konkurrans som det alltid ska vara som gör att folk blir så otrevliga.

Tycker dagen har gått himla snabbt och snart är det dags att gå och träna å rensa tankarna. Hoppas min hjärna snart kan släppa allt tungt och bara kan få ha lite kul men nu har jag ju något att se fram emot vilket är att köpa biljetten till summerburst festivalen i Stockholm och det kommer nog bli nice.

Har förresten namsdag imorgon så får nog bli något speciellt till helgen.

Kram

Av Madelene - 24 februari 2012 15:02

Fortfarande hel tom inombords men känns jobbigare idag än vanligt. Tror det beror på att jag skulle varit på min kusins brölop imorgon om jag hade haft pengar. Medans dom flesta fått in sina pengar på kontot sitter jag här och väntar och hoppas att mina pengar kommer in till nästa vecka. När pengarna är nästan slut och alla ska göra något i helgen så har jag ingen lust med något alls. Men har laddat upp kylen med lite fruktsallad, bakat kladdkaksmuffins och ska laga lite god mat till kvällen för att muntra upp mig. Denna helg ska jag ägna åt skönhetens tecken och helt enkelt ta hand om mig lite extra och göra så jag känner mig as snygg helt enkelt  .

Ja helg med lite soft musik och lever med hoppet att allt ska vända å helgen ska bli underbar fast risken är liten.

Skuldkänslor och ångest för att inte kunna vara med på bröllopet som ska vara imorgon är hemsk och inget känns speciellt posetivt alls denna helg. Jag saknar vissa saker från förr men gillar ändå livet som det är nu bortsett från depprisionen som vägrar försvinna. Vissa dagar känner jag mig stark men just nu känner jag mig så himla svag. Undrar var alla ens kompisar tog vägen för även om jag vet att jag har dom runt omkring mig så känns det oftast som om dom som är längst från mig och inte bor här bryr sig mest å är störst stöd. Det sociala betyder mycket men det händer sällan att någon vill umgås på veckodagarna vilket gör att ens liv består av att vara hemma, göra sina sysslor och träna. Tycker det är tråkigt att några av mina kompisar inte längre är med så mycket och att vi knappt hörs men tyvärr så orkar jag inte hålla på och höra av mig hela tiden.

Kanske har jag blivit för bekväm av depprisionen att jag inte orkar höra av mig och hela tiden vara den som ser till att man håller kontakt regelbundet, men man är väl alltid två om saken.

Kram

Av Madelene - 22 februari 2012 16:49

En perfekt onsdag då jag både hunnit med att tvätta och städa lägenheten det enda som kunnat vara bättre är om mina pengar hade kommit in på kontot. Tyvärr så känns det alltid som en evighet när man är pank och väntar på pengarna ska komma in, tror dock att jag kommer få vänta tills nästa vecka. Och så fort räkningarna är betalda så ska jag köpa min Summerburst biljett till Stockholm. Tror det kommer bli magiskt i år för att det är så himla många bra djs som ska spela plus att det är 2 dagar i år. Kanske ska jag bjuda med den jag tycker om men det beror på om han vill ta ledigt för att åka med så vi får se. Just nu känner jag mig ändå väldigt tom innombords och det har jag gjort sedan i förra veckan. Hoppas att tomheten snart kan försvinna för känns så konstigt att inte känna något. Kan det vara så att jag stänkt av mina känslor för att slippa känna mig sårbar och inte bli sårad. 

När man får välja så är det nog ändå bättre att känna något i stället för det här. känner mig inte ens glad för dom sakerna jag brukar och jag har så svårt att bestämma mig eftersom jag inte kan känna efter på samma sätt som förut. Jag måste fundera ut hur jag ska göra i helgen gå på födelsedags fest eller bara vara hemma. Ville att någon av mina tjej kompisar skulle gå men dom som var bjudna av dom skulle inte gå så i så fall får jag väl hänga med kill polarna som vanligt. Inte för att det är tråkigt men ibland saknar jag att umgås med mina tjej kompisar för man kan prata om andra saker med dom och det blir liksom en annan stämning. Nu ska jag nog lägga mig och kolla på Ghost wispers och ta det lugnt för är sjukt trött och har noll energi.

Kram

Av Madelene - 15 februari 2012 17:30

Usch orkar inte tänka på gårdagen alls vilken kväll det blev. Jag kom ingen stans och blev hemma själv i min ensamhet vilket slöt med att jag började tänka för mycket och sårade mig själv.

Jag har mått dåligt sen igår depprisionen har tagit över mer och mer igen och jag vet inte längre vad jag ska göra för att må bra. Jag tänker hemska tankar som att göra mig illa och dö, orkar inte prata med någon alls och vill inte gå utanför dörren. Funderar starkt på at ställa in allt jag planerat i helgen och bara vara hemma ensam. 

Önskar att det fanns någon som kunde hjälpa mig ur det här eller få mig på andra tankar.

Behöver nog ha någon vid min sida för börjar tappa orken att kämpa vidare, vill bara få slut på allt för nu känns det som jag gräver min egen grav med alla tankar. Nästan alla posetiva saker som jag brukade tänka på är borta .

Det enda jag vill göra är att sova och ligga i mörkret, hur fan tar man sig ur det här skiten. Det enda rätta är att fortsätta att kämpa för mina näras skull. Vet inte hur länge till jag orkar med allt jag hoppas allt kan vända snart måste nog hitta ett sätt att bli av med alla tunga känslor. Vill inte längre gå till psykologen å prata för egentigen känns det inte som att hon förstår vad riktigt och jag vill ju inte prata med någon. Utan bara stänga in mig och glömma bort allt. Fan hur ska man kunna leva livet med den här depprisionen har ju haft den i 1 år och 5 månader och det är en enda lång bergodalbana då ena dagen kan vara rätt bra medans nästa är rena helvetet.

Hoppas alla andra hade en bra dag igår. Kram

Av Madelene - 14 februari 2012 17:45

Idag är det en av dom mest fruktade dagarna på året för min del.

En dag som ska ängnas åt kärlek vilket kan vara jobbigt och ångestladdat om man är singel.

Jag har idag ängnat mycket tid åt mig själv genom att bara pyssla om mig å göra mig lite extra fin inför kvällen.

I kväll ska jag hem till min Mr Big och eventuellt se på film men först ska han få min lilla alla hjärtans dag överraskning som både är sexig och gullig på samma gång. Den riktiga presenten får han ju på lördg då vi ska på bio och ha en romantisk kväll. Idag känns konstigt nog livet som det leker dels tack vara mina underbara kompisar som hört av sig till mig och på grund av att det finns kärlek i luften. Jag vaknade i morse av ett gulligt sms och då kan man ju inte göra annat än att längta till kvällen då man ska ses.

Man får njuta av dom bra stunderna för man vet aldrig när lyckan vänder.

Jag råder alla att idag ta vara på sina nära å kära som ni har omkring er, några ord kan lyfta någons dag.

Just nu håller jag på att lagar god pastasås och lite pasta som jag ska äta innan jag ska skotta, sopa av bilen och göra klart mig inför kvällens mys innan jag ska åka bort till honom.

Önska mig lycka till  . Hoppas alla får en underbar kväll och mycket körlek å mys.

Kram


   

Av Madelene - 12 februari 2012 20:23

I torsdags var jag med min mr big och åt mat, såg på en film och bara myste. Vi beter oss som ny kära och allt känns så där bubbligt, spännande, underbart och som att det inte finns några bekymmer alls i världen. 

En väldigt härlig och skrämmande känsla för jag vill ju inte bli kär nu när jag inte vet hur det blir. För varje gång jag träfar honom så känns det som en del i pusslet läggs, kan inte fatta att aööt kan stämma så bra han är verkligen precis så som jag vill att min kille ska vara. Denna helg har varit fylld med känslor av alla dess slag och många tankar om vanligt som snurrar. Varje dag jag får den stora äran att vara med min mr Big så njuter jag till fullo och är så tacksam. För konstigt nog så tänker jag att man vet aldrig när det tar slut å att jag måste ta vara på tiden till max.

Och kanske är det bra om man lever varje dag som om den vore den sista för då skulle man ta vara på sina relationer bättre både när det gäller kärleks livet och kompis relationer. 

Jag har funderat å jag måste försöka bli bättre på att höra av mig till mina underbara kompisar. Jag har på senaste bara isolerat mig hemma på veckorna och inte gjort så mycket annat. Känns som jag varit en dålig kompis som inte brytt mig tillräckligt om dom på senaste. Tyvärr så är min depprison en stor del av problemet som gjort att jag isolerat mig och inte tänkt på hur jag betett mig. Det är viktigt att kunna erkänna sina misstag och åtminstone försöka göra något bättre. 

Kram


Så bra låt och precis så här känns det just nu.

Av Madelene - 8 februari 2012 18:55

Det känns lite bättre idag som att jag är gladare än annars. 

Har äntligen tagit mig i kragen och sökt lite jobb, städat och fixat saker här hemma.

Om allt går som det ska så ska jag och se på film hos den jag tycker om imorgon, men jag vågar aldrig hoppas på för mycket. Killar brukar ju inte vara så bra på att planera och bestämma sig, åtminstone inte dom jag träffar på.

Igår slappade jag bara hela dagen men på kvällen så bestämde jag mig för att lite sällskap kunde ju inte skada då mitt gamla kk ville ses och slappa. Eftersom killen jag tycker om och träffar även träffar några andra tjejer så tänkte jag att då tänker jag också leva livet tills han bestämt sig hur han vill ha det. Så vi kollade en film igår, det var trevligt att ses igen och snacka. Jag kan inte bestämma om jag ska hitta på något under helegen eller bara ta det lugnt. Jag som aldrig brukar vilja ta det lugnt men nu känns det helt plötsligt skönt att sitta hemma. 

Å andra sidan brukar jag alltid tänka att man kanske missar något om man sitter hemma medan alla ens andra kompisar är ute och hittar på saker. Som tur är så hinner jag ju fundera 2 dagar till så varför ha bråttom.

Och nästa vecka är det alla hjärtans dag är så himla trött på all reklam som dom gör. Tänk på oss stackars singlar som kanske inte får något alls den dagen och måste sitta hemma själv och deppa.

Jag har inte bestämt än om jag ska ge något till den jag tycker om men funderade på att köpa en ros göra ett kort själv och skriva några fina ord till honom  . Jag har lovat att jag ska bjuda honom på bio och det får bli min present till honom, men lär knappast få något tillbaka. Det är nog de tråkigaste med killar som inte är romantiska att man inte får lika många fina sms och gulliga dagar som med en riktig romantiker.

Men han har många fina sidor så finns mycket att tycka om med honom.

Nej nu får jag sluta drömma har ju lovat mig själv att inte bli kär i honom, men om han väljer att han vill ha något seriöst med mig så kommer jag tillåta mig själv att bli det.

Dags att njuta av livet och följa sin magkänsla. För meningen är väl att man ska vara glad och må bra.

Kram 



Av Madelene - 6 februari 2012 16:06

Efter en veckas paus från nästan allt så känns det lite bättre idag. Jag vill inte belasta mina kompisar med mina problem, men det är verkligen inte bra att hålla inne allt för förr eller senare så måste man ta tag i det.

Det enda jag har haft att se fram emot var helgen då jag umgicks med min kompis Annicka och var på krogen.

Dock var det inga intressanta folk ute men vi hade kul och avslutade kvällen med lite kareoke hemma hos Anna och Kenta. Har haft alldeles för många tankar i veckan och energin har varit låg, nästan så man inte orkat göra något.

Tråkiga mådagen är nästan över och jag sitter och väntar på ett litet sms. Konstigt att det känns som hundra år när man väl väntar, det känns verkligen som tiden står still just nu.

Nu när solen tittat fram idag så kan jag inte göra annat än längta ännu mer till sommaren. Ska bli så härligt med värme igen och kunna gå i dom kläderna man vill utan att frysa halvt ihjäl.

Något som jag skulle behöva är en kompis som drog med mig utanför dörren och såg till att jag inte bara satt hemma själv. Det är så lätt att stänga in sig när man mår dåligt och jag vet att det inte är bra men är så himla svårt

Jag måste hitta något som gör mig lite gladare och får mig att hitta tillbaka till det normala vardags livet igen.

Frågan är vad det kan vara.. Hoppas denna vecka har med sig mer posetiva saker   för det behövs.

Kram   

Presentation


Följ med i min vardag på gott och ont. Genom det bra och dåliga stunderna i livet.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards