Alla inlägg under april 2011

Av Madelene - 27 april 2011 23:09

Det jobbiga med våren och sommaren är alla allergier.. Själv är jag pollen allergiker och jag tål inte damm så bra.. Nu när jag har 5 fåglar så gör det att jag är tät i näsan och har svårare att andas.. För mitt eget bästa har jag ju insett att jag nog måste göra mig av med dom 3 små eftersom det blir jobbigt i längden att ha det så här.. Jag har noll energi just nu men kan ändå inte sova, det är för att jag analyserar för mycket innan jag ska sova.. Har insett att jag liksom bara måste ta tag i mitt sötsug för ibland känns det som om det tar över hela min vardag..

Att jag liksom inte kan släppa tanken på hur gott det skulle vara med en bit choklad eller liknande.. Från och med denna vecka och framåt får det enbart bli fika en gång i veckan och godis på lördagen eller söndagen..

I morgon kommer min kära mamma in och hälsar på för hon ska till käkkirurgen så sen ska vi umgås lite och senare ska jag köra ut mamma och sova kvar på landet.. För på fredagen har jag lovat att hjälpa mamma i trädgården och jag ska även sommar städa min bil så den blir ren och glänsande.. Sen ska vi baka Biskvier, macrons och kokostoppar, sen ska dom frysas in å när jag ska åka till Stockholm ska jag ta med lite till min Bästa kompis Jessika som jag ska bo hos och även fyller år då.. Men en sak i taget får väl se vad jag hinner, måste lägga på deklarationen i morgon och städa klart min lägenhet..

Men först ska jag sova gott.. Kram 

Av Madelene - 27 april 2011 16:50

Ja idag så kom mitt nya mobilbatteri, jag har varit så himla trött på mitt gamla batteri då det bara har krånglat och jag har bara kunnat prata i max 10 min dom senaste dagarna.. Aldrig förut har jag lyckats ta död på ett batteri men någon gång ska ju vara den första.. Nu så ligger mobilen på laddning och jag antar att det kommer ta lång tid att ladda den nu första gången, den har redan nu legat på laddning i 1 timme.. Så antagligen kommer jag få lämna min underbara telefon hemma i kväll när jag ska ut på en sväng med cyckeln.. Jag blir typ helt nojig när jag inte har mobilen med mig, måste nog erkänna att jag är beroende av den.. 

Men det får bli att konsentrera sig på annat och ta med ipoden i stället för med lite musik i öronen går det så mycket bättre och snabbare..

Men nu blir det lite Family guy innan jag ska dra ut en sväng..

Kram 

Av Madelene - 26 april 2011 22:56

Äntligen är mina sommardäck på men det blev dom gamla ett tag till för dom funkade än.. Så dom nya får ligga i mammas garage tills dom behövs helt enkelt..

Jag har tur att Emil ville vara så snäll och hjälpa mig sätt på mina däck för jag hade aldrig fixat det själv.. Annars har det varit en seg dag, jag har liksom haft dåligt med energi och känt mig lite nere.. Matlusten är dålig och man får tvinga sig att äta mat vet inte varför jag känner så.. Men känner mig deppig när jag inte kan gå och träna.. Jag är ibland så himla rädd att bli som jag var förut och det har blivit som en besatthet nästan.. Känns jobbigt men man blir nästan som knäpp mitt enda mål här i livet är typ att bli smalare och ibland känns det som man har svårt att sätta en gräns.. Man blir liksom aldrig nöjd jag vill gå ner 15kg till tror jag men det kommer bli svårt för jag tränar mycket och bygger muskler så jag kommer väl aldrig nå det målet.. Kanske behöver jag bara åka i väg och slippa tänka på allt för att koppla bort allt grubblande.. Men ett mindre bekymmer är ur vägen alla räkningarna är nämligen betalda och min biljett till Stockholm.. Nu är det bara en Båtbiljett till som jag ska fixa så småningom och min konsert biljett jag ska fixa nästa vecka.. Ska bli så sjukt spännande att få åka och se alla bra dj´s kan knappt vänta.. Nej är väl dags att försöka varva ner nu och koppla av hjärnan ett tag det är ju trots allt en dag i morgon med.. Kram


 

Av Madelene - 25 april 2011 22:52

Jsg har sedan förra veckan någon gång kollat på Masters of horror som går på showtime varje kväll mellan 23.00 till 01.00 fram till och med den 27 april..

Jag måste säga att jag tycker dom är lite små läskiga och det är inte alla som håller måttet men dom är bättre än dom flesta nya skräckisarna.. 

Jag var och tränade förut i kväll tyvärr hade Sara som har Bodyjam passet råkat ut för något så i stället blev det Dance Arobic.. Jag blev inte så himla positiv till det eftersom det innebär fler snurrar och hopp och jag som redan hade problem med foten.. Det har ju bara gått 1 vecka sedan jag ramlade för att något blev fel i foten medan jag tränade.. Och i kväll var en prövning för att se om jag kunde börja träna, men sorgligt nog så gjorde det ont och jag kan inte göra riktigt allt..Så nu har jag bestämt att jag ska kanske gå på Bodypump pass men annars ta det lungt så jag inte belastar foten för mycket å för hoppnings vis kan jag gå på zumba passet på torsdag..

Jag bara hoppas att foten kan bli bättre eller att om kan hitta vad felet är på den.. I morgon måste jag gå och hämta min hyresavi som ligger borta hos brorsan och sedan betala alla räkningarna så det är fixat.. Det blir en jobbig och kämpig månad för nu måste jag snåla för att kunna åka till Stockholm 2 gånger och gå på Festival.. En stor utmaning lär bli att inte gå ut så mycket utan sitta hemma på helgerna.. Men någon helg ska jag nog unna mig att göra något skoj  ..

Längtar som fan efter att få åka nu och det närmar sig med stora steg känns så himla skönt..

Kram 

Av Madelene - 25 april 2011 16:12

Härlig lugn måndag med solning på balkongen nu under eftermiddagen.. 

Var sjukt skönt att sova ut på morgonen softa, äta lunch och se på Alice i underlandet.. Så himla skönt att ligga i solen och jag sov lite medan jag låg där, tänkte man kunde ju passa på när man ändå hade satt mobilen på larm när man skulle vända håll.. Så nu hoppas jag man har fått lite färg ska nog sola lite varje dag det blir fint väder.. Så kanske man kan både vara lite mer brun och vältränad när man ska åka till Sthlm  .. Idag blir det att gå på träningen igen, Så det blir body pump ska bli jätte skojigt.. Hoppas bara foten klarar det får blir att linda den ordentligt.. Nu ska jag gå ner och slänga in mina däck i bilen så jag kan få dom bytta i veckan.. Kram 

Av Madelene - 24 april 2011 20:19

Då var det söndag igen och jag ska säga att det blev en fantastisk lördag, trodde liksom inte det kunde bli så himla lyckat.. För öftast har man bara roligt endel av kvällen men den här gången var det roligt rakt igenom..

Tror det kanske berodde på en bra kombination av folk och bra musik.. Jag har så underbara kompisar och när jag rensade bort folk som inte var något att ha så fick jag bara dom bästa kvar.. Som lyssnar, bjuder på sig själva, är glada och som verkligen bryr sig å inte är falska.. Så imla skönt att vara omgiven av bra folk å en underbar familj.. Igår Grillade vi och det blev så himla gott tänk att det är första grillningen för året för min del och det blev på en solig och härlig lördag, helt perfekt helt enkelt.. Vi hade tagit med oss dricka och min boomblaster ut plus min nya skiva jag hade komponera ihop under fredagen..

Efter grillningen gick vi till min lägenhet drog i gång musiken och festade järnet..

Alla var på topp humör och hade roligt stämningen var på topp för mig med  ..

Vi drog ner och tanken var att vi skulle vara på Olereys men dom hade inte öppet på nedervåningen så vi gick vidare till munken.. Och världens kö var det över allt igår så klart men där stod mitt ex så jag och Elin smet in och ställde oss vid dom så vi skulle slippa stå så länge.. Tydligen lyckades jag ta mig förbi honom i inträdet utan att betala något, fråga mig inte hur.. Men jag klagar inte soft att slippa det då jag ändå hade så dåligt med pengar.. När vi väl var på krogen blev det mycket dans för min del även om fortfarande hade problem med foten.. Har till och med sluppit bekymmer med foten idag, visst den gör fortfarande ont men det är så mycket bättre.. Idag har jag bara slappat här hemma med Elin och sofia och självklart passade jag och Elin på att sola lite.. Tror till och med att jag fick lite färg av solningen så om det blir fint väder ska jag ligga lite i solen varje dag så man kanske kan hinna bli lite brun och fräsch till valborg.. En lugn söndag men så himla skönt.. Nu ska jag snart kolla lite på Big Brother och jag funderar på att fixa lite maräng sviss till med min goda ben & jerry coockie dough mmm..

Kram 

Av Madelene - 22 april 2011 17:16

Dagen blev inte alls som jag hade väntat mig däcken fick jag ingen hjälp med och det blev inte så fint väder som jag hade trott.. Så dagen har varit deppig finns ju inget att göra eller jo jag har kollat på Hitta nemo och scooby doo.. Alla andra är med sina familjer eller kompisar och själv sitter man här hemma och det känns sjukt ensamt.. Hade jag fått hjälp med däcken hade jag kunnat åkt ut och varit med familjen som är 5mil bort och bussarna går ju aldrig så jag är fast här inne..

Har liksom ingen lust eller något just nu pallar inte ens att laga mat.. Vet inte hur jag ska kunna bli gladare och piggare till i morgon, men kanske är det bättre när man fått deppa av sig lite.. Hatar att känna mig ensam som att ingen finns för mig, kanske har jag varit singel för länge och behöver något stadigt..

Eller nej jag ändrar mig har hellre en KK för jag trivs med att vara singel det enda man saknar är närheten.. Skönt att slippa tänka på någon annan och göra som man själv vill och känner..

Det enda jag önskar nu är att jag kunde få vara med min familj och fira påsken i stället för att få fira den själv.. Men man kan ju inte alltid få som man vill..

Kram 

Av Madelene - 21 april 2011 18:57

Idag har min nackspärr blivit bättre dock inte helt bort än men kanske i morgon med lite tur.. Det har definitivt varit en prövning att börja städa här hemma idag så jag gjorde bara hälften så får jag fixa resten i morgon innan jag ska lägga mig och få lite sol.. Hoppas det fortsätter så här så man kan ligga och sola lite i helgen och få lite färg  .. Det lär bli rätt lugnt i helgen förutom grillningen som blir på lördag om allt går som det ska .. Men det ser lovande ut, är så himla svårt att veta vilka man ska bjuda dock men jag skriver ut en allmän förfrågan på FB så får den som vill komma.. Jag känner att man måste nu ha en liten sommar fest för snart är den ju här.. Och som jag längtat efter värmen och alla snygga killar förstås  .. Jag menar utbudet är ju bäst här på sommaren så är det bara och alla är så glada och pratiga på sommaren jag bara älskar det.. Det händer så mycket äventyr och varje dag kan man vara spontan och ändå så hittar man något att göra..

I morgon ska jag förmodligen få på mina däck så på lördag ska jag vår städa bilen vilket behövs, bli av med all grus och få så den blänker igen..

Ska bli kul att ut och köra lite med bilen med bra musik..

Nu ska jag kolla lite på Family Guy innan jag ska ut och cyckla en sväng..

Kram    

Ovido - Quiz & Flashcards