Alla inlägg under januari 2011

Av Madelene - 31 januari 2011 22:37

Ja då var måndagen snart över och ja ad ska man säga ser inte fram emot någon dag i veckan alls.. Jag är redan trött på det här året för det känns liksom som att det kommer bli skit.. Kanske är det för att jag ännu inte lyckats ta mig ur den onda cirkeln av utbrändheten.. Jag har liksom noll energi och måste tvinga mig själv att få saker gjort ibland.. Och ska jag vara helt ärlig så känns liksom livet inte värt att leva utan den jag tycker om.. Inget gör mig glad längre å det gör ont att tänka på att han inte finns i mitt liv på samma sätt, är sjukt rädd att han ska försvinna helt..

Jag vet ju att det finns fler fiskar i vattnet men hur ska man orka med att träffa någon ny.. Jag menar känns som man alltid blir sårad förr eller senare..

Inte vill jag ju ge upp kärleken för alltid men kanske behöver jag en paus från alla killar..  Nej jag borde nog skicka i väg hjärnan ett tag på semester, sluta tänka på så mycket och bara leva..

Jag menar inners inne vet jag ju att det kommer bli bra i slutändan även om det känns kasst nu.. Mitt största fokus just nu är min träning och jag hoppas det kan få mig på bättre tankar..

Kram 

Av Madelene - 31 januari 2011 13:22

Fan hatar känslan av att något gått snett och allt är förstört..

Precis så känns det just nu och det gör fan att jag knappt orkar ta mig ur sängen..

Mitt kärleksliv suger just nu å jag har insett att det aldrig kommer gå att bygga på något när personen konstant jobbar.. Jag tycker jätte mycket om honom men mår dåligt p.g.a att jag känner mig i vägen och jobbig när jag vet att allt blir stressigt när man ska göra något.. Det suger att behöva lägga något när knappt äventyret börjat.. Jag tror nog att det är för mycket annat i mitt huvud som gör att det känns skit med.. Jag har en kompis som jag inte längre känner jag kan lita på och stora förändringar är på gång i familjen..

Jag menar även om jag säger att jag inte ska tänka för mycket på allt så går det bara inte.. Ska bli skönt att gå och träna lite sen, tror jag kan behöva det för jag har insett att det är ett bra sätt för mig att rensa huvudet..

Just nu känns det som mitt liv springer i från mig men jag hinner inte med.. För mycket förändras och jag gillar det inte..

Jag vill bara ha en chans till och jag hoppas den kommer annars vet jag inte vad jag gör.. Nu gäller bara tålamod och hålla ut..

Kram

Av Madelene - 26 januari 2011 23:26

Ja då var lill lördagen snart slut då och tvätten fixad, halva städningen gjord och matlåda som står i kylen i fall man är lite seg någon dag och behöver något som går snabbt.. Så till på fredag borde jag hunnit handla hem det mesta av maten, städat klart och bestämt hur och vad jag ska göra i helgen..

Om jag ska gå ut vet jag faktiskt inte vad jag ska ta på mig, men ska jag gå ut måste jag ta på mig något snyggt.. Kanske mina svarta jeans leggings, svart paljett topp och något snyggt smycke, klackar å snygg frisyr och sminkning så ska man väl våga gå utanför dörren.. Fan är så himla skönt att det snart är fredag längtar som fan för jag är så trött på denna tristess..

Jag vill egentligen ut på äventyr, uppleva nya saker och ha lite spänning i min vardag.. Så fort jag är frisk så ska jag börja med träningen på max nivå 4-5 gånger i veckan och satsa hårt.. Ska leta sommarjobb som en idiot och om jag inte får något har jag åtminstone försökt..

Nu vill jag leva livet till max   ..

Kram


 Längtar som fan tills denna låt finns på spotify.. Gillar den redan

Av Madelene - 25 januari 2011 23:08

Äntligen börjar energin komma tillbaka å hostan börjar ge sig..

Har dock ännu feber och är så himla slut när jag anstränger mig det minsta..

Idag har jag umgåtts med Thommie vi har kollat film och degat bara.. Det är spännande att lära känna någon ny och se hur den personen är.. Vi har väldigt trevligt och han verkar vara en suverän kompis som både är bra på att lyssna och nog kan bolla många ideer med å få bra svar på saker..

Jag har till och med lyckats baka en mandeltårta idag och lagat mat.. Nu blir det till att leva på rester tills pengarna är på kontot och räkningarna betalda.. 

Som vanligt så blir det tvätt i morgon och så måste jag damma för att komma i kapp med alla sysslor här hemma.. Jag menar även om man är sjuk så vill man ju ha rent och fint omkring sig.. Nu sitter jag och bloggar kollar FB och väntar på att smeten som ska vara mellan tårtbottnarna ska bli klar.. En sak jag märkt är att folk stressar så hemskt med förhållanden.. Dom måste liksom bli tillsammans med en gång och sedan lära känna varandra, jag fattar inte sådant varför så bråttom är man rädd att den andra ska sticka medans man dejtar eller.. 

Jag tror inte på sådana förhållanden, själv vill jag lära känna personen innan så man vet hur den är och slipper få alla obehagliga överasskningar senare..

Självklart är det ju upp till var och en men jag är hellre med på noterna senare än att slänga mig in i något och sedan inse att det aldrig kommer funka..

Kram

Av Madelene - 22 januari 2011 17:12

Shit normalt brukar jag inte känna så här, men nu när jag blivit förkyld så har jag noll energi.. Jag som hatar att sitta hemma och tråka en längre period..

Jag pallade inte att skriva något efter jag varit ute i hemse igår fanns liksom ingen ork kvar.. Jag hade ju lovat att kolla på när mina polare bowlade så det gjorde jag så klart för man vill ju inte vara en svikare.. 

Det var så jävla skönt att vara hemma igen sedan och bara ligga å glo på tvn..

Febern bara jävlas med mig nu på morgonen har jag haft riktig feber frossa och har en jävla ret hosta som vägrar ge sig..

Just nu sitter jag och fördriver lite tid innan jag måste käka något och sen dra och hämta min polare.. Ikväll blir en lugn hemma kväll och spelande på mina tv spel..

För jag känner att jag måste göra något åtminstone annars kommer jag dö av uttråkning..

Hoppas alla får en toppen helg..

Kram 

Av Madelene - 20 januari 2011 22:36

Dagen började rätt okej men på eftermiddagen tycker jag allt varit kaos..

Jag skulle hjälpa min brorsas tjej johanna att fixa låtar till hennes vattengympa pass hon skall ha imorgon.. Tyvärr så krånglade allt och det tog väldigt mycket på mitt tålamod.. Men efter jag varit iväg och tränat Zumba å gjort mig av med ilskan så fixade det sig när jag kom hem..

Nu är jag helt mör men känner mig lite gladare, men desvärre så är det inte bättre i halsen.. Jag har svårt att andas och vet inte om jag håller på att bli sjuk eller vad det är..  Tänk att det redan är fredag imorgon, jag har inte bestämt mig vad jag ska göra men jag vet att Elin kommer in så kul lär det nog bli..

Nu är det dags att kolla film..

Kram 

Av Madelene - 20 januari 2011 12:53

Är nervös och sover dåligt för jag har bestämt mig för att säga till killen jag gillar att jag tycker om honom.. För då får man ju reda på vad han vill å vill han inte ha ett förhållande kan man ju gå vidare .. Känner att jag behöver tid för mig själv och fokusera på mitt nu.. 

Men fan man är en riktig fegis för man vill ju inget hellre än att backa ur..

Jag har bestämt mig att får jag tillfälle ska jag säga vad jag känner och få det överstökat.. Idag har jag inte så intressanta sysslor, jag fixar nämligen min sista tvätt och ska hänga in den i garderoben och städar så man kan få ha lite rent å fint i lägenheten över helgen.. Senare idag ska jag på Zumba längtar som as, antar att det kommer bli svårt att hänga med och jag kommer nog garva ihjäl mig åt hur dålig jag är.. Men som det sägs huvud saken är att man rör på sig och gör sitt bästa   ..

Dags att väga tro på sig själv och satsa... För vill man ha något så måste man våga ta steget..

Kram

Av Madelene - 19 januari 2011 12:55

Idag är en sådan där härlig dag som jag tvättar och ser på massor av bra film..

Nu på förmiddagen har jag kollat på Grease som är så sjukt bra, den går verkligen att kolla hur många gånger som helst.. Och nu medans jag väntar på att sista tvätten ska bli färdig så har jag börjat se på Dirty dancing..

Känns så hemskt att tänka på att Patrick Swaze är död, han var en sådan bra skådis tyckte jag.. Sorgligt hur endel historier slutar allt här i livet är ju tyvärr inte rättvist..

Nu på eftermiddagen ska jag gå över till min kompis jessica som fyller år idag..

Ska bli trevligt men vill helst inte äta så mycket onyttigt i veckan så känns lite jobbigt att gå dit på fika.. Hade ju tänkt spara onyttigheterna till helgen men får se hur jag gör..

Har lite att fundera på idag så ska bli skönt med en promenad senare, Jag hoppas även jag hinner damma hemma så man slipper göra allt imorgon..

Kram



   

Ovido - Quiz & Flashcards