Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Madelene - 23 januari 2012 18:02

Att dejta flera samtidigt är väl ingen nyhet men hur länge ska man göra det och hur många kan man ha.

Känns ju lite orättvist att en kan dejta hur många som helst medans dom andra kanske bara har en.

Vad är det som gör att vi vill dejta flera samtidigt? Är det att man känner att det finns en större chans att träffa någon då och har mer möjligheter när man dejtar flera på samma gång.

Den jag träffar just nu har 2 andra till som han träffar och jag är den som kom in i bilden sist av oss.Känns i och för ig bättre att veta att det finns 2 till i stället för att leva i en falsk verklighet. I en relation tycker jag ärlighet är jätte viktigt och det känn skönt att veta hur läget är. Han tycker om oss alla 3 vilket känns sådär och jag vet inte om man ska skratta eller gråta, när och hur ska han kunna välja vem han vill ha.

Själv hatar jag konnkurrans men i vissa lägen kan man inte göra så mycket åt saken. Jag vill ju inte ge upp bara för att det är de lättaste och dessutom tänk om jag missar något som är bra. Tyvärr är inte livet så lätt som man alltid skulle vilja och det enda jag hoppas på är att slippa bli sårad igen. Jag vill ju träffa någon som jag har bra kemi med, får mig att känna mig trygg, som får mig att känna mig speciell och att jag är dennes kärlek. Jag vet inte hur man ska bete sig eller känna men det enda jag känner att jag kan göra är att vänta lite och se vad som händer och bara hoppas på det bästa. Frågan är ju bara vem han kommer välja och hur ska jag göra så länge.

Är det okej att jag träffar andra under tiden eftersom han gör det? Vet ju hur det brukar kunna göra andra sura om man gör som dom gör för då blir ju dom drabbade av det och då är det inte okej.

Att hitta kärlek är verkligen inte lätt och det är därför jag känner att när man hittar någon man klickar med så ska man hålla kvar det om det går. Men så klart ska man inte göra det till vilket pris som helst.

Kram


Presentation


Följ med i min vardag på gott och ont. Genom det bra och dåliga stunderna i livet.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards