Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Madelene - 1 maj 2011 23:28

Har totalt glömt bort att blogga sedan jag kom hem från landet i fredags, tror det blev så för att jag kom hem så sent och var rätt trött på lördagen med..

Men idag tänkte jag att jag skulle ta tag i det igen och få något gjort.. Om man går tillbaka så var jag bara med mamma i torsdags och på kvällen så åkte vi ut till Hemse där ajg sov över i mitt flickrum.. På fredagen så åkte jag och mamma ut till Öja kyrkogård med blommor som vi satt på mormors och morfars grav, gammel mormor och morfar och mormors bror Sven.. Det är å ena sidan väldigt sorgligt att vara där men jag brukar känna ett lugn när jag varit där och tycker det är viktigt att ägna en tanke och bry sig även om dom inte finns här med oss längre.. Senare grillade vi och jag hjälpte mamma bära ut jordsäckarna så hon kunde få fylla på joden å fixa sina rabatter.. Jag hann även med att tvätta bilen och göra rent insidan med så nu är bilen ren och snygg igen  .. 

På lördagen så softade jag på balkongen för att få lite färg och sedan åt jag färska jordgubbar och glass, det var så himla gott.. Sedan peppade jag upp mig med bra musik och gjorde i ordning mig inför kvällens trevligheter..

Det blev en lugn valborg tycker jag först var jag och Linus hos Anna och Kenta och sedan drog vi vidare till Terra nova på en annan fest.. Det var trevligt med både ny musik och gammal nostalgi musik så man kunde tänka tillbaka på saker som hänt.. När alla skulle dra till krogen så drog jag hem satte mig på Fcebook och då började 2 av mina kompisar chatta med mig, så jag kollade vad dom gjorde om dom skulle gå ut och Håkan satt på en mindre fest en bit bort så då beslöt jag mig för att dra med min kompis som jag satt och chattade med å dra dit.. Man ska alltid vara öppen för äventyr och det blev riktigt lyckat..

Det var jätte trevligt där och vi var kvar till 5 på morgonen å snackade det är så härligt att lära känna nya personer.. Så 2 nya bekantskaper på en kväll känns ju jätte skoj man kan aldrig lära känna för många helt enkelt.. Idag har jag inte gjort så mycket jag skulle sett på film med en kompis men han var så trött så det blev inget.. I morgon så ska jag upp tidigt till doktorn sedan hem och tillbaka till psykologen.. Så jag hoppas på en bra dag och att jag kan känna mig lite lättare å gladare efter jag varit där..

Kram


 Dada Life ska också spela på Summerburst festivalen.. Det kommer bli sjukt grymt jag längtar  ... 

Ovido - Quiz & Flashcards