Alla inlägg under maj 2011

Av Madelene - 15 maj 2011 00:27

Kvällens final var spännade och jag kan ju säga att jag förväntade mig inte att Sverige skulle vinna men inte heller att det skulle gå så bra som en 3 plats..

Jag gillade inte Eric Saades låt i början men på något vis så har den satt sig och jag tycker inte den är så dålig som från början.. Vinnarlåten i år tyckte jag var bra och skönt att någon dålig låt inte vann..

Så lyssna och njut av årets Eurovision song contest vinnare..


 

Av Madelene - 14 maj 2011 22:45

Känns fantastiskt att höra Blue igen.. Bra låt håller tummarna för den..


Jag gillar inte rappen så mycket men smälter när skön sången kommer..


Kan inte låta bli att gilla denna låt lite..


Moderiktiga och snygga killar med en katchig låt..


 Fick mig att tänka på lite på alice i underlandet bara för att den var lite annorlunda men jag gillade den..

Våra kära grannar väldigt snygga men låten lite tråkig om man lyssnar för många gånger..

Fin låt..

Av Madelene - 14 maj 2011 22:20

Idag har jag varit helt ur balans, har kännt mig allmänt neråt och ledsen.. Min hjärna är överladdad med tankar och funderingar och som om inte det var nog så slöt inte natten så bra.. Min killkompis och jag blev lite osams eftersom han inte kunde förstå en sak ur min synvinkel, det där med att göra mer med en kompis är nog kanske inte så bra.. Det var bara en liten sak vi blev osams om men redde ut det lite igår och resen idag.. Fan känns så ensamt att vara själv i kväll jag hatar den känslan, känslan av att man har ingen.. Det är därför jag inte brukar vara hemma själv på helgen för då brukar jag bli deppigare och känna mig ensam.. Jag har inte gjort mycket alls idag, nu till kvällen gjorde jag en god fruktsallad som jag åt för några timmar sedan riktigt gott blev det.. Nu sitter jag och kollar på Eurovision song contest inte för at jag är så jätte intresserad men det går ju inget annat på tvn i kväll som är något att se heller.. Mycket skräp bidrag men har faktiskt hittat ett par som är rätt bra och jg ska tillägga att sveriges bidrag är inte ett av dom dom jag gillade.. Får hoppas på en bra vecka med mycket positiv energi för det behöver jag verkligen nu..

Får väl kolla in dom sista bidragen och vänta på det segdragna resultatet om jag inte hinner slockna innan..

Kram

 Synd att denna låt inte är med och tävlar.. Jag gillar den här, riktigt härlig   

Av Madelene - 14 maj 2011 02:30

I kväll bjöd min kompis med mig på fest och det var jätte trevligt måste jag säga.. Nya folk men alla var så trevliga och det kändes skönt att bara sitta där och snacka.. 

Nu är man hemma trött och längtar efter att få sova.. 

Skriver mer i nästa gång.. Kram

Av Madelene - 13 maj 2011 19:04

idag är det första dagen jag använder mina nya produkter från Mary kay och det ska bli spännande att se resultatet måste jag säga.. Jag var uppe tidigt i morse åkte ner och mötte upp mamma på stan och så fikade vi med brorsan på siesta.. Jag hann även söka sommarjobb så jag kanske ska stå och sälja glass i sommar.. 

Det blir kul att lära sig något nytt så jag hoppas jag får jobbet, det är bara att hålla tummarna.. Vid lunch så var jag på ett bodypump pass och sen åkte jag å hämtade min mamma från vårdcentalen.. Vi kollade lite på jc, bik bok och guldfynd, och jag hittade två linnen så det fick bli kvällens outfit .. Jag har under eftermiddagen duschat tagit på mig mina kläder jag skall ha i kväll, fikat, lagat tacos till mig och mamma och tagit det lugnt.. Nu ska jag göra klart sminket och lite senare ska jag höra av mig till Jessica och gå med på fest hos hennes kompis Ronja..

En lugn fredag blir det för min del utan alkohol, är sjukt slut så kommer nog gå hem och lägga mig tidigt.. Får se vad kvällen har att bjuda på helt enkelt..

Ha en trevlig fredag.. Kram 

Av Madelene - 13 maj 2011 00:50

Jag hatar att man inte kan sova fast man borde och behöver göra det..

I kväll har jag varit på Zumba vilket var så himla kul som vanligt.. Dock kände jag mig lite obekväm för att jag fick träna i shorts eftersom jag tvättat mina andra träningsbyxor.. Men det gick ju lika bra att träna i dom som vilka andra byxor som helst.. Efter zumban var jag bjuden att gå på en hudvårds kurs av märket Mary Kay vilket var väldigt intressant.. Jag är ju väldigt intresserad av skönhet och e nog lite för fåfängd om jag själv får säga det.. Man fick lära sig om deras produkter, historien och hur man skulle använda och bete sig när man sköter sin hud..

Jag kunde ju inte låta bli att köpa lite av produkterna och hoppas nu på att min hud ska må bättre och slippa finnarna så mycket som möjligt..

så jag började använda grejerna redan i kväll så får vi se om det kan bli någon skillnad.. Tänkte att jag lika gärna kunde offra mig och köpa dyra grejer som funkar än hålla på och byta hela tiden.. Men jo dyrt blev det men något måste man väl unna sig tycker jag det måste man ju vara värd.. Min fixering av skönhet kan nog tyvärr gå till överdrift.. Nu ska jag ge fan i att spendera så mycket pengar, försöka betala av allt jag är skyldig så jag sedan kan börja spara lite pengar..

Allt är så sjukt dyrt i samhället idag tycker jag och det är svårt att för min del ha råd med allt.. Men om 2 år är jag av med mitt bil lån och det känns skönt, jag älskar att jag har körkort och bil men jag har fått kämpa mycket för att ha det så bra som jag har det.. Jag har mycket som jag jobbat hårt för att skaffa.. Jag är ju tyvärr arbetslös sedan september 2010 och nu har man inte råd med mycket alls och p.g.a det så har jag även dragit på mig en liten skuld för att kunna köpa kläder och sådant.. Men snart ska det vara betalt även om det går så himla sakta när man inte kan betala så mycket åt gången..

Nästa år ska alla skulderna förutom bilen vara borta helt även det jag är skyldig mamma har jag bestämt.. Så nu ska här snålas då gott det går.. Det får bli en lugn helg helt enkelt, och det ska bli så himla skönt..

Nej nu måste jag sova.. Kram

Av Madelene - 12 maj 2011 16:25

Just nu sitter jag och käkar min kvällsmat eftersom jag 17.20 ska på zumba och sedan på någon hudvårds kväll där man får se massor med produkter för huden och även smink.. Jag var uppe tidigt i morse gjorde mig i ordning, åt frukost och sedan sprang jag ner till affären och la på brevet som var så viktigt..

Näe jag kom hem var det bara att ta tag i tvätten cykla ner till arbetsförmedlingen och få mitt papper påskrivet och sedan vidare och slänga det i försäkringskassans låda.. Sedan har jag bara städat hela dagen och vilat lite nu innan jag ska i väg för annars skulle jag inte palla kvällen tror jag.. Jag ska dubbelkolla att jag nu fått med mig allt till träningen.. Dags att fixa det sista innan ZUMBA  ..

Kram


Av Madelene - 11 maj 2011 22:51

Den här dagen blev inte som jag tänkt mig även om jag hann med väldigt mycket  under förmiddagen och kanske var det tur.. På eftermiddagen låg jag och solade lite och min kompis som jag inte träffat på jätte länge kom och hälsade på.. Så himla skoj att sitta och snacka om allt som hänt, prata gamla minnen och diskutera saker.. Det var jätte kul att träffa henne igen och jag hoppas vi kommer ses snart igen..

Jag insåg liksom att jag saknar hennes roliga och smarta sällskap..

I morgon har jag ett viktigt brev jag måste hinna lägga på lådan innan 10, ett papper som måste skrivas på och lämnas i morgon och även tvättis jag måste hinna med som börjar 10.00 Kunde ju vara bra om jag hann städa färdigt så man kan ta det lugnt och bara umgås med mamma som kommer in på fredag.. 

Fan känns som det är mycket som ska fixas och hinnas med innan det är dags för lite välförtjänt semester.. Jag funderar på att vara helt nykter i helgen det händer alldeles för mycket runt omkring mig just nu och jag är så himla förbannad just nu så det ryker genom öronen.. Endel är så sjukt osäkra på sin läggning, riktiga jävla homofober om jag får lov att utrycka mig så.. Att folk är så dumma som ska sluta umgås med dom p.g.a deras läggning vill slå dom för att dom tor att dom stöter på dom.. Finns det ingen gräns för dom, varför ge sig på någon av den anledningen jag fattar bara inte.. Jag är sjukt glad att jag inte har så många fördomar eller dömmer folk efter omslaget eller läggning, nej få vilket hat jag känner mot sådana som inte bara kan låta människor själv avgöra vad dom gillar eller vem..

Jag hoppas jag kan sova även om jag nu är så förbannad över detta och jag håller tummarna för att mitt humör ska lugna ner sig till helgen..

Mitt temprament är inte att leka med och jag har kortare stubin sedan jag gick i väggen i höstas.. Nu gäller det bara att kunna tygla det och inte göra något dumt..

Håller tummarna..

Sov gott.. Kram 


Haha kan inte göra annat än le..


Skön låt..

Ovido - Quiz & Flashcards